این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۱۲، شماره ۳، صفحات ۱۵۲-۱۵۷

عنوان فارسی نقش اخلاق (ایده‌آل گرایی) در رفتار مصرف‌کنندگان ورزشی
چکیده فارسی مقاله زمینه: اخلاق موضوعی است که در نیم قرن گذشته در کسب و کار و جامعه توجه قابل ملاحظه‌ای را به خود اختصاص داده است. هدف از تحقیق حاضر بررسی اخلاق در رفتار مصرف‌کنندگان ورزشی می‌باشد. روش: روش تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی- همبستگی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه دانشجویان تربیت بدنی دانشکده‌های تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران تشکیل دادند. با استفاده از نمونه‌گیری خوشه‌ای، تعداد 236 نفر از مصرف‌کنندگان خدمات ورزشی به‌عنوان نمونه در نظر گرفته شد. ابزار پژوهش پرسشنامه اخلاق در رفتار مصرف‌کننده بود و داده‌ها با استفاده از روش رگرسیون خطی مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته‌ها: یافته‌های تحقیق نشان داد بیشترین میزان فراوانی متغیر ایده آلیسم در مصرف‌کنندگان در حد متوسط (142نفر) می‌باشد. همچنین نتایج ارتباط معنی‌داری را بین متغیر‌های ایده آلیسم و رفتار مصرف‌کنندگان نشان داد. نتیجه‌گیری: از آنجا که افراد هنگام خرید، نوعی حس تعهد و التزام به رعایت اخلاقیات داشتند، التزام به اخلاق توسط افراد ضمن تشخیص خود، به‌عنوان مصرف‌کنندگان اخلاقی دارای اهمیت بود.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ایده‌آلیسم، اخلاق، رفتار مصرفکنندگان، دانشجویان تربیت بدنی

عنوان انگلیسی Role of Ethics (Idealism) in Sport Consumers’ Behavior
چکیده انگلیسی مقاله Background: Ethics is a subject that has attracted a considerable attention both in business and in society. The aim of this study is to investigate the role of ethics (idealism) in sport consumers' behavior Method: The present research method is descriptive-correlation. Population of study includes all physical education students in Islamic Azad University (Tehran). 236 students (126 males, 110 females), by the use of cluster sampling completed the questionnaire of ethics in consumer behavior of Don Forsyth (1980) were confirmed. Data were analyzed by linear regression.  Results: The results indicated that the maximum frequency of the variable if idealism in consumers was in an average level (142persons). Also, the results indicated a significant relationship between variables of idealism and consumer's behavior. Conclusion: Commitment to ethics by individuals as ethical consumers was in great significance.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فرشاد تچاری | تچاری


علی زارعی |


رضا میر فلاح نصیری | mir fallah nasiri



نشانی اینترنتی http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1-95&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/574/article-574-546671.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات