این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۴، شماره ۹۱، صفحات ۱۴۷-۱۷۴
عنوان فارسی
ساختار تصاویر آینده؛ رهیافتی نو درباره جایگاه رسانههای جمعی در ساخت آینده، مطالعه موردی: برکسیت
چکیده فارسی مقاله
بسیاری از افکار آیندهاندیشانه و تصمیمگیریهای ما درباره تحولات و راهبردهای نیل به آنها تحت تأثیر تخیل و تصویر ما از آینده است، همچنین اینکه به آینده خوشبین یا بدبین باشیم، بهنوعی گویای تصور ما از آینده خواهد بود. این مطالعه پس از بیان مسئله و اهمیت پژوهش در خصوص تصاویر آینده، به ارزیابی چیستی آنها از دید متفکران و آیندهپژوهان میپردازد. سپس به سازوکارهای ساخت این تصاویر اشاره میکند و جایگاه رسانههای جمعی در فرایندهای مؤثر بر این سازوکارها تبیین میشود. این پژوهش در ادامه به مورد پژوهی رفراندوم خروج کشور انگلستان از اتحادیه اروپا (برکسیت) میپردازد و نقش برخی رسانههای جمعی بریتانیا را در تعامل با بازیگران موافق و مخالف خروج که منجر به ساخت تصاویر شخصی مردم آن کشور از جهان پس از برکسیت شده است، مورد ارزیابی قرار میدهد؛ تصاویری از آینده که به لحاظ رفتار رأیدهی، خود را در رأی به خروج از اتحادیه اروپا نشان داد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تصاویر آینده، رسانههای جمعی، سطوح ارزش، پیام، برکسیت،
عنوان انگلیسی
The Structure of Future Images; A New Approach to The Position of Mass Media in Building the Future (Case: Brexit)
چکیده انگلیسی مقاله
Many of our futuristic thoughts and decisions about the changes and strategies to reach them are influenced by our imagination and the image of future, besides being optimistic or pessimistic about the future. These somehow suggest our imagination of the future. After outlining the topic and explaining the importance of future imaginations, the study assessed what they are in the future thinkers point of view. Then it addressed the mechanisms of making these images and explained the position of mass media in the processes that affect these mechanisms. The paper then studied the referendum on the departure of the UK from the European ::union:: (BRC) as a case. Then it studied the role of some British mass media in interacting with the actors agree and disagree, which led to create personalized images of people from the world after the Brexit; The images of the future, which showed the departure of the UK from the European ::union::, in terms of voting behavior.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Future Images, Mass Media, Value Levels, Message, Brexit
نویسندگان مقاله
علی دارابی |
دکترای علوم سیاسی، استادیار دانشگاه صدا و سیما
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صدا و سیما (Iran broadcasting university)
محمد حسین ضمیریان | mohammad hossein
دانشجوی دکترای آینده پژوهی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی
سازمان اصلی تایید شده
: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی
امین طیب طاهر | tayeb taher
دانشجوی دکترای علوم ارتباطات، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_28704_39f18c64683c710198628958bcbc9aae.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-549743.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات