این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مطالعات برنامه ریزی آموزشی
، جلد ۶، شماره ۱۱، صفحات ۵۵-۷۸
عنوان فارسی
تبیین نابرابری و رتبهبندی دانشگاههای شهر تهران در سطح درونداد، فرایند و برونداد جهت نیل به توسعه پایدار مورد مطالعه دانشگاههای شهر تهران
چکیده فارسی مقاله
هدف از این تحقیق ارزیابی و رتبهبندی دانشگاههای شهر تهران در شاخصهای دروندادی، فرایندی و بروندادی و بررسی میزان نابرابری بین آنها جهت نیل به توسعه پایدار است. جامعه مورد مطالعه دانشجویان دانشگاههای دولتی شهر تهران است که تعداد 363 نفر و به روش طبقهای نسبتی به عنوان نمونه انتخاب شدند. تحقیق حاضر از نظر نحوه انجام توصیفی- تحلیلی و پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است .که از نظر نحوه جمعآوری اطلاعات اسنادی و پرسشنامهای است که پایایی پرسشنامه 0٫951 است. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار تاپسیس، لیزرل و SPSS ، استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که در شاخصهای دروندادی دانشگاههای تهران و صنعتی شریف و در شاخصهای فرایندی دانشگاههای تهران و امیرکبیر و در بروندادی دانشگاههای تهران و امیرکبیر به ترتیب در دانشگاههای جامع و فنی مهندسی رتبه اول را دارند و همچنین نتایج رتبهبندی نشان میدهد که بین دانشگاههای شهر تهران از نظر برخورداری از این شاخصها تفاوت وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
توسعه پایدار، دانشگاه، رتبهبندی، نابرابری،
عنوان انگلیسی
Explanation of inequality and ranking of universities at input, process and output level in Tehran to achieve sustainable development )Case of the Universities of Tehran(
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was to evaluate and rank the universities in Tehran on input, process and output indicators and assessing the inequality among them to achieve sustainable development. The statistical population of the study is 363 students in Tehran public universities which were selected by using of random sampling. This is an applied and descriptive-analytic study. In point of view of gathering information is documental and used questionnaire with the score of 0.951 for reliability. To analyze the data have been used TOPSIS, LISREL and SPSS application. The results indicated that the input index in Tehran and Sharif universities and the process indicators in Tehran and Amir Kabir Universities and finally output indicators in Tehran and Amir Kabir Universities ranked the first place in General and Engineering and Technology universities , respectively. Also the results of ranking indicated that the University of Tehran is different in terms of these indicators.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
sustainable development, inequality, ranking, university
نویسندگان مقاله
رضا امیدی فر |
کارمند دانشگاه تهران پارک علم و فناوری
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
علیرضا قلعه ای |
استادیار گروه مدیریت آموزشی دانشگاه ارومیه،
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
محمد حسنی |
استاد گروه مدیریت آموزشی دانشگاه ارومیه،
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
میر نجف موسوی | mir najaf
دانشیار گروه جغرافیای و برنامه ریزی شهری دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
نشانی اینترنتی
http://eps.journals.umz.ac.ir/article_1721_7e1c892ceeee9945d78a407d08402c06.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1124/article-1124-555253.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات