این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۷، شماره ۶۴، صفحات ۱۵۹-۱۸۵
عنوان فارسی
مروری بر اثرات رسانهها بر گردشگری
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش که به شیوه اسنادی صورت گرفته، مطالعه نقش رسانهها در بازنمایی مناطق مقصد و همچنین پیوند بین گردشگری و رسانه از دیدگاههای مختلف بوده است. در بحث توسعه چارچوب برای مطالعه گردشگری و رسانه، روزنامهنگاری گردشگری و مفاهیم کلیدی آن شامل زمانبندی، قدرت و هویت و تجارب و پدیدارشناسی و همچنین در بخش دیگری رویکردهای بررسی گردشگری و رسانه از دیدگاههای بازاریابی، تأثیرات رسانهای، جامعهشناختی و فرهنگیـ انتقادی مورد توجه قرار گرفته و سپس بحث فیلمهای محرک گردشگری به عنوان جنبهای از گردشگری فرهنگی معرفی و در نهایت، درباره توسعه صنعت گردشگری در ایران پیشنهادهایی ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Review of Media impacts on Tourism
چکیده انگلیسی مقاله
This research, carried out based on a documentary method, aims to study the role of media in representation of tourist attractions as well as the bond between tourism and media from different aspects. In the field of development of a framework for tourism and media, the field of Tourism Journalism and its related concepts including, timing, power, identity, experience and phenomenology, as well as the approaches to exploring tourism and media from the viewpoint of marketing, media impacts, as well as sociological, cultural and critical aspects are all addressed in the article. The article introduces the films promoting tourism industry as an aspect of cultural tourism and finally, puts forward suggestions on how to develop tourism industry in Iran.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بهنام رضاقلی زاده |
کارشناس ارشد مدیریت رسانه و پژوهشگر صداوسیما
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_23806_236e081d580b7405f1aec0c9cccb3c63.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-556160.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات