این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۵۰۳-۵۲۷

عنوان فارسی بررسی رابطۀ بین شهرت سازمانی ادراک‌شده توسط کارکنان و تمایل به ترک خدمت با میانجی‌گری رضایت شغلی
چکیده فارسی مقاله درک کارکنان از چگونگی رفتار سازمان با آن‌ها و محیط اطراف، شکل‌دهنده تصویر سازمانی یا همان شهرت سازمان از منظر کارکنان است و این تصویر تأثیر قابل توجهی بر رضایت و رفتار کارکنان خواهد گذاشت. از این رو، در پژوهش حاضر رابطه بین شهرت سازمانی ادراک‌شده توسط کارکنان و تمایل به ترک خدمت با توجه به متغیر میانجی رضایت شغلی بررسی شده است. تحقیق حاضر از نوع کاربردی و به روش توصیفی - همبستگی انجام گرفت. برای گردآوری داده‌ها پرسشنامه به‌کار گرفته شد. این پژوهش در سطح کارکنان یکی از شرکت‌های فعال در صنعت نفت ایران انجام گرفت. حجم نمونه پژوهش حاضر 202 نفر بود که با روش تصادفی ساده انتخاب شد. نتایج تجزیه‌وتحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده با نرم‌افزار لیزرل نشان داد شهرت سازمانی و رضایت شغلی بخش زیادی از تمایل به ترک خدمت کارکنان را تبیین می‌کند. همچنین، اثر متغیر میانجی رضایت مشتری تأیید شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Relationship between Employee-Perceived Reputation and Turnover Intention with the mediation of job satisfaction
چکیده انگلیسی مقاله The employee-perceived of how organization`s behavior is relate with its environment and stakeholders, and it made organization reputation or organization image on employee`s mind and this picture of employee`s image has a considering affect on employee behavior and satisfaction. Therefore, this study examine the relationship between employee-perceived reputation and turnover intention according to job satisfaction mediator This study is a descriptive survey that questionnaires were used to collect data. This research was conducted in level of the active Iran's oil industry. The sample size of this study is 202 people.Analysis of the collected data by Lisrel showed that employee-perceived reputation and employee job satisfaction can explain much of turn over intention . Also the affect of job satisfaction mediator was confirmed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مانی آرمان |
استادیار، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)

روح الله نیکخواه کیارمش | nikkhah کیارمش
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی https://jomc.ut.ac.ir/article_63636_71113cb0ecee723129acd51c44cd7aff.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-558297.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات