این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۶۲۵-۶۴۵
عنوان فارسی
تأثیر سازوکارهای انتقال دانش بر اجرای انتقال آن با میانجی توانایی مشارکت، در سازمانهای آموزشی شهر تهران
چکیده فارسی مقاله
هدف تحقیق پیش رو، بررسی تأثیر سازوکارهای انتقال دانش بر اجرای انتقال آن با درنظرگرفتن توانایی مشارکت بهعنوان عاملی میانجی است. سازوکارهای انتقال شامل همانندسازی و سازگارسازی، و توانایی مشارکت شامل اعتماد، مراوده، و سازش در نظر گرفته شده است. این پژوهش براساس هدف از نوع کاربردی و براساس شیوه گردآوری دادهها توصیفی- همبستگی است. در این تحقیق سه فرضیه درباره روابط سازوکارهای انتقال، توانایی مشارکت، و اجرای انتقال دانش با انتخاب 52 نمونه انتقال دانش از سازمانهای آموزشی شهر تهران آزمون شد. روش نمونهگیری به صورت اتفاقی بوده، و دادهها با ابزار پرسشنامه جمعآوری شده است. تجزیهوتحلیل دادهها نیز با نرمافزارهای SPSS و Amos انجام گرفت. یافتهها نشان داد سازوکارهای انتقال تأثیر مستقیمی بر توانایی مشارکت میگذارد. همچنین، توانایی مشارکت تأثیر مستقیمی بر اجرای انتقال دانش دارد. بنابراین، بهبود سازوکارهای انتقال و توانایی مشارکت میتواند به بهبود اجرای انتقال دانش منجر شود. نتایج آزمون سبل و تحلیل بوتاسترپ نیز تأییدکننده نقش میانجی توانایی مشارکت است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اجرای انتقال دانش، توانایی مشارکت، سازوکارهای انتقال،
عنوان انگلیسی
Transfer Mechanisms Effects on Knowledge Transfer Performance through Cooperative Competency, in Tehran Educational Organizations
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of the present study is examining transfer mechanisms effects on knowledge transfer performance through the cooperative competency mediate factor. Transfer mechanisms include replication and adaptation, and cooperative competency includes trust, communication, and coordination. This is an applied research based on the aim and a survey research based on the data collection method. Three hypotheses about transfer mechanisms, cooperative competency, and knowledge transfer performance relations were selected by selecting 52 transfer knowledge samples from educational organizations in Tehran. The sampling method was accidental and the data were collected by questionnaire. The data have been also analyzed by SPSS and Amos software. The findings indicate that transfer mechanisms are straightly related to cooperative competency, and cooperative competency is straightly related to knowledge transfer performance. So developing transfer mechanisms and cooperative competency may develop knowledge transfer performance. The results of Sobel test and bootstrap analysis support the mediating role of cooperative competency, as well.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسن رنگریز |
دانشیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
سرور شیدانی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
نشانی اینترنتی
https://jomc.ut.ac.ir/article_63412_f3edbe898d2e3b6101b2a47f11344a87.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-558302.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات