این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۶۶۷-۶۸۶

عنوان فارسی بررسی تأثیر هوشمندی استراتژیک بر سرمایه‌های انسانی، ساختاری و ارتباطی در صنعت بیمه
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر مشتمل بر دو بخش کلی است، بخش اول، بررسی تأثیر هوشمندی استراتژیک بر سرمایه‌های انسانی، ساختاری و ارتباطی؛ و بخش دوم، شناسایی مهم‌ترین بعد هوشمندی استراتژیک، سرمایه‌های انسانی، ساختاری و ارتباطی در صنعت بیمه. این پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را 220 نفر از کارکنان شرکت بیمه آسیا در خرم‌آباد تشکیل دادند که با روش نمونه‌گیری در دسترس و براساس مورگان، نمونه‌ای به حجم 140 نفر انتخاب شد.  ابزار پژوهش پرسشنامه بود که روایی آن با روش اعتبار محتوا و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ تأیید شد. در این پژوهش برای بررسی و آزمون فرضیه‌ها مدل‌سازی معادلات ساختاری انجام گرفت. نتایج پژوهش حاکی از آن است که برای هوشمندی استراتژیک در صنعت بیمه هوشمندی مشتریان از بالاترین اهمیت برخوردار است. به علاوه، در صنعت بیمه برای سرمایه‌های انسانی، ساختاری و ارتباطی به ترتیب ابعاد استعداد، سرمایه زیرساخت دانشی و سرمایه ارتباطی کسب‌وکار از بالاترین اهمیت برخوردار است. از طرف دیگر، نتایج نشان داد در سطح اطمینان 95 درصد هوشمندی استراتژیک تأثیر مثبت و معناداری بر سرمایه‌های انسانی، ساختاری و ارتباطی در صنعت بیمه دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The survey of the effect of Strategic Intelligence on Human capital, Structural capital and relational capital in insurance industry
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this article was including two parts. First, the survey of the effect of strategic intelligence on Human capital, Structural capital and relational capital, and second was the identification the important dimension of Human capital, Structural capital and relational capital in khorramabad insurance industry. The research objective was applied and the research type was analytical survey. The statistical population was made up of over of firms and factory that work in Lorestan industrial estates. People the sample size was 140 employee were obtained using random sampling - stratification. The validity of questionnaire was proved using content validity method and their reliability using Cronbach's alpha. In this article to test hypothesis and conceptual model structural equation approach and Amos 18 software were used. The results show that strategic intelligence has effect on Human capital, Structural capital and relational capital in khorramabad insurance industry. Also the results identified the important dimension of strategic intelligence, Human capital, Structural capital and relational capital in khorramabad insurance industry.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حجت ‎اله وحدتی | hojat ‎اله
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه لرستان (Lorestan university)

عبداله ساعدی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده اقتصاد، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه لرستان (Lorestan university)

علی شریعت نژاد | shariat nejad
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده اقتصاد، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه لرستان (Lorestan university)


نشانی اینترنتی https://jomc.ut.ac.ir/article_63638_2ffec00ee16c50db8ce477387a2a5141.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-558304.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات