این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۷۰۹-۷۳۳
عنوان فارسی
طراحی مدلی برای اثربخشی بر بینندگان صداوسیما و جلب رضایت و وفاداری آنان با رویکرد پویایی سیستم (مورد مطالعه: شبکه آموزش سیما)
چکیده فارسی مقاله
امروزه تلویزیون یکی از مهمترین ابزارها برای گذران اوقات فراغت انسانها شده، و این امر تأثیرپذیری از این رسانه را در تعیین نگرش و سبک زندگی افراد افزایش داده است. ورود و گسترش ماهوارهها در ایران، سبب ایجاد یک فضای رقابتی جدی میان صداوسیما و شبکههای برونمرزی شده است و ضرورت و اهمیت برنامهریزی برای افزایش کیفیت برنامهها را برای مدیران صداوسیما مشخص کرده است. هدف تحقیق حاضر طراحی مدلی برای افزایش اثربخشی و جلب رضایت و وفاداری بینندگان صداوسیما است. برای این هدف رویکرد پویایی سیستم که نگاهی پویا و بازخوردی به سیستمهای پیچیده دارد، بهکار گرفته شده است. تا از این رهگذر مدلی جامع برای شبکههای تلویزیونی صداوسیما بهدست آید. با اجرای مدل ترسیمشده تحت سناریوهای مختلف بر روی یکی از این شبکهها (شبکه آموزش سیما) تأثیر اجرای سیاستهای گوناگون را برای موفقیت این شبکه در آینده تحلیل و بررسی شد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که دو سیاست افزایش توان رقابتپذیری و تلفیق برنامههای جانبی در کنار رویکرد اصلی شبکه، میتواند سبب افزایش اثربخشی و جذابیت شبکه آموزش و میزان رضایتمندی و وفاداری بینندگان آن شده و با جلوگیری از ریزش مخاطبان بهتدریج سبب رشد تعداد آنان شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پویاییشناسی سیستم، رضایتمندی، وفاداری،
عنوان انگلیسی
A system dynamic model for effectiveness on the Broadcasting viewers and their satisfaction and loyalty (Case Study: IRIB Education Channel)
چکیده انگلیسی مقاله
Today television is one of the most important tools for leisure humans and this has increased the Influence of this media in determining the attitude and lifestyle of people. Entry and expanding the use of satellite receivers in the country have been caused a serious competitive atmosphere between broadcasting and cross-border networks and the necessity and importance of planning to increase the quality of programs for broadcasting executives have confirmed. The purpose of this study is providing a model for increase efficiency on television viewers and gain their satisfaction and loyalty. For this purpose, the system dynamics approach for analyzing dynamic and complex feedback systems has been used to achieve a comprehensive model for television broadcasting. By running the model obtained under different scenarios on one of these channels (IRIB Education Channel) we have analyzed the impact of different policies for the future success of the channel. The results show that policies to increase the competitiveness and integration of ancillary programs alongside the original network approach can increase network efficiency and attractiveness and the level of satisfaction and loyalty of its viewers. Also it prevents loss of audience and gradually caused growing number of them.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی خجسته |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه یزد، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
یحیی زارع مهرجردی | zare mehrjerdi
دانشیار، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه یزد، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
نشانی اینترنتی
https://jomc.ut.ac.ir/article_64078_87b46111b19cac9682c408ba99bd2c59.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-558306.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات