این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
تحقیق در علوم دندانپزشکی
، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۲۳۷-۲۴۳
عنوان فارسی
بررسی دیدگاه اساتید ودانشجویان دندانپزشکی درمورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان و عوامل مرتبط باآن در سال ۱۳۹۴
چکیده فارسی مقاله
خلاصه: سابقه وهدف: مهمترین دلیل انجام ارزشیابی اساتید، بهبود سیستم آموزشی است. مطالعه حاضر باهدف تعیین دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران درمورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجو وعوامل مرتبط با آن درسال 1394انجام شد. مواد وروش ها: این مطالعه توصیفی با دوپرسشنامه مجزا انجام شد. دیدگاه استاد شامل 9سوال و پرسشنامه دانشجو شامل 5 سوال مجزا بوده و هر دو به صورت 5گزینه ای لیکرت بودند. روایی پرسشنامه ها تأیید و پایایی آنها با الفای کرونباخ 80/0 تعیین گردید. درنهایت نمره پرسشنامه ها اگر بالای 50درصد کل امتیاز بود به عنوان دیدگاه مثبت (موافق) ثبت شد. نقش عوامل مرتبط با آزمون Chi-Square آنالیزشد. یافته ها: از مجموع 70 استاد، 17/1 درصد دیدگاه مثبت(موافق) و 82/9 درصد دیدگاه منفی(مخالف) نسبت به ارزشیابی داشتند. مهمترین دلایل آن عدم احساس مسوولیت و صداقت دانشجو و عدم توجیه وی در تکمیل فرم ارزشیابی بود. ازمیان 120دانشجو 65/8 درصد دیدگاه موافق نسبت به ارزشیابی داشتند. مهمترین علت آن عدم بهادادن به نتایج ارزشیابی آنها بود. اساتیدی که مخالف نظرسنجی از دانشجویان بودند بیشتر در مواجهه با جنس مونث بودند (02/ 0>P) نتیجه گیری: به نظر میرسد اکثریت اساتید نسبت به ارزشیابی خود توسط دانشجو دیدگاه موافقی نداشته، درحالیکه اکثر دانشجویان نسبت به ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان موافق بودند. انجام ارزشیابی اساتید به روشهای جدید مثلثی یا چندگانه (360 درجه) و استفاده از جلسات توجیهی برای اساتید و دانشجویان قبل از انجام ارزشیابی توصیه میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزشیابی، دیدگاه، اعضای هیأت علمی، دانشجو
عنوان انگلیسی
Academic staff and student's opinion about evaluation of academic staff by students in Tehran Dental Branch, Islamic Azad University
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract Background: The most important reason for evaluating teachers is to improve the educational system. The present study was conducted with the aim of determining the viewpoints of faculty members and students of the Faculty of Dentistry of Islamic Azad University, Tehran Branch, about the evaluation of the faculty by the students and its related subjects in 2014. Materials and Methods: This cross-sectional study was conducted with a separate questionnaire. The teacher's view was composed of 9 questions and the student questionnaire consisted of 5 separate questions and both were 5 choices Likert Scale. Validity of the questionnaires was confirmed and their reliability was determined by Cronbach's alpha of 80%. Finally, if the score of the questionnaire was above 50% of the total score, was recorded as a positive (agree). The role of related factors was analyzed by Chi-Square test. Results: Out of 70 professors, 17.1% had a positive (agree) and 82.9% negative viewpoints (opposite) to the evaluation. The main reasons for this were the lack of responsibility and honesty of the student and his lack of justification for completing the evaluation form. Of the 120 students, 65.8 percent of the respondents agreed to rate the evaluation. The most important reason was not considering their evaluation results. Teachers who opposed the student's survey were more likely to be female (p < 0.02). Conclusion: It seems, the majority of faculty members did not approve their evaluation by the students, while most students agreed with the evaluation of the professors. Although the professors are not satisfied with this evaluation process, the students are. New teachers evaluation methods as triangular or multiple ones (360 degree) and also explanation courses for teachers and students before evaluation is suggested. Key terms: evaluation, viewpoints, Academic members, student
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
evaluation, viewpoints, Academic members, student
نویسندگان مقاله
نرگس آقاسی | n aghasi
tehran dental branch, iau
واحد دندانپزشکی تهران
فاطمه شاهسواری | f shahsavari
tehran dental branch, iau
واحد دندانپزشکی تهران
نشانی اینترنتی
http://jrds.ir/browse.php?a_code=A-10-35-4&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش دندانپزشکی
نوع مقاله منتشر شده
مطالعه اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات