این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
The Journal of Humanities، جلد ۲۳، شماره ۴، صفحات ۷۰-۸۳

عنوان فارسی زیبایی شناسی عناصر روایی در فیلم های تعاملی
چکیده فارسی مقاله فیلم‌ها نسبت به دیگر برنامه‌های نمایشی جذابیت خاصی دارند که می‌توان این جذابیت را افزایش داد از طریق پیرنگ‌های قابل هدایت که مخاطبان در آنها‌ نه تماشاگر منفعل، بلکه مشارکت‌کننده‌ای فعال باشند. برای تولید فیلم تعاملی احتیاج به یک ساختار و مدل روایت است تا پیرنگ براساس آن نوشته و جلو برود. ﻫﺪف این مقاله، بررسی و ارائه ساختار و مدل روایتی است که بتواند در برنامه‌های نمایشی به کار‌ رود و تولید فیلم براساس این ساختار برای کارگردان‌ها و تهیه کننده‌ها مقرون به‌صرفه باشد، به مخاطب امکان دهد درعین خلق روایت، در تغییر پیرنگ مشارکت فعال داشته و بتواند بین خط روایت ها تغییر مسیر دهد. علاوه بر آن در رقابت بین رسانه‌ها برد با رسانه‌ای است که مخاطب بیشتری جذب کند و تاثیر بیشتری بر مخاطب بگذارد برخلاف فیلم‌های معمولی که تنها یک تم و اثر دارند و فقط یک نتیجه از آن دریافت می‌شود. می‌توان از طریق مدل پیشنهادی(روایت تعاملی) علاوه بر تاثیر هر خط روایت، تاثیر دیگری بر مخاطب گذارد که ما نام آن را تاثیر فراساختاری گذاشتیم و در انتها به بررسی نکات حاصل از تجربه تولید فیلم کوتاه تعاملی براساس مدل پیشنهاد شده می‌پردازیم.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Aesthetics of Narrative Elements inmInteractive Films
چکیده انگلیسی مقاله Films are generally more attractive than other forms of TV shows. Such attractiveness can be enhanced through Steerable plots where the audiences act not merely as passive spectators, but rather as active participants. The production of an interactive film requires a narrative structure based on which the plot can be written and expanded. This paper attempted to investigate and propose a new engaging narrative structural model that can be used in TV shows. Moreover, the new model can bring about cost-effectiveness for producers and filmmakers, while enabling the audience to actively create a narrative, switching from one narrative line to another. A successful medium outlet in this competitive arena tends to attract a wider range of audience, leaving a far greater impact on the audience. This is in contrast to ordinary films entailing only one theme and effect. Dubbed as interactive narrative, the newly proposed model can both influence every narrative line and the viewer, which was called a hyper-structure impact in this paper. The final section will explore the experience of producing an interactive short film based on the newly proposed model.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله الهه شاکری داریانی | shakeri daryani
ma student of irib university, tehran, iran

اصغر فهیمی فر |
associate professor, faculty of art and architecture, tarbiat modares university, tehran, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

مهدی رحیمی فر |
assistant professor, irib university, tehran. iran


نشانی اینترنتی http://eijh.modares.ac.ir/article_18342_47dfc64e970ac8716fcf1c169a15add8.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/541/article-541-559581.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات