این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
The Journal of Humanities
، جلد ۲۳، شماره ۴، صفحات ۸۴-۱۰۵
عنوان فارسی
بررسی عوامل و قابلیتهای چابکی استراتژیک و تأثیر آن بر عملکرد سازمانی: بانکهای ایران به عنوان نمونه
چکیده فارسی مقاله
تحولات فضای کسب کار، ظهور رقبای پرقدرت، تغییرات سریع تکنولوژیکی، تغییر انتظارات مشتریان، الگوهای جدید اجتماعی و... باعث شده تا بنگاهها نیازمند بازنگریهای مداوم در استراتژیهای خود باشند. قابلیت یک بنگاه در اجماع روی تغییر، درک فرصتها و بازشکلدهی منابع خود می تواند آنرا قادر به تغییر مناسب جهت گیریهای استراتژیک نماید. جهت گیریهای جدید نیازمند تعریف منطق جدید کسب ارزش برای بنگاه می باشد که در سه محور خلق، ارائه و تصرف ارزش خود را نمایان خواهد ساخت. در این تحقیق برآنیم تا با بررسی دقیق تر مفهوم چابکی استراتژیک تاثیر آن بر عملکرد سازمان را مورد توجه قرار دهیم. جامعه آماری این پژوهش بانکهای ایرانی با حداقل سابقه فعالیت پنج سال در این صنعت، هستند. با توجه به ماهیت اکتشافی این تحقیق، پس از مطالعه ادبیات موضوع در حوزه چابکی، عوامل و ابعاد چابکی استراتژیک شناسایی شده و برای سنجش تاثیر آن بر عملکرد سازمانی، با توجه به محدودیتهای نمونه مورد مطالعه از مدلسازی معادلات ساختاری به روش PLS استفاده شد. یافته ها نشان می دهد، چابکی استراتژیک بر عملکرد سازمانی تاثیر مثبت و معنا دار دارد. همچنین در میان عوامل تاثیر گذار بر عملکرد سازمانی با متغیر میانجی چابکی استراتژیک، تعهد جمعی، بیشترین تاثیرگذاری را دارا میباشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Strategic Agility Capabilities, Factors and their Effect on Organizational Performance: A Case Study of Iranian Banks
چکیده انگلیسی مقاله
Business evolutions, emergence of powerful competitors, rapid technological changes, change of customers' expectations, new social models, etc have required the firms to revisit their strategies continuously. Capability of a firm to agree on a change, identify opportunities and reform its resources enables it to change strategic orientations properly. New orientations need the definition of a new logic of value creation for a firm that appears in three axes of value creation, delivery and capture. In the present research, the effect of strategic agility is studied on organizational performance by examining it exactly. The population of the research is Iranian Banks at least with 5-year experience in this industry. According to the exploratory nature of the research, factors of strategic agility are identified after literature review on agility, and PLS-SEM is used to measure its effect on organizational performance according to the limitations of the sample of study. Findings show that strategic agility has a significant positive effect on organizationl performance. Also among factors affecting organizational performance with the mediator "strategic agility", collective commitment has the highest effect.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی ارجلو |
phd student, allameh tabatabai university, tehran. iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
کامران فیضی |
professor, department of industrial management, allameh tabatabai university, tehran. iran.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
مریم حجتی نجف ابادی | hojati najafabadi
msc student, nba, tehran. iran.
نشانی اینترنتی
http://eijh.modares.ac.ir/article_18341_43fb38c52d9ccf1f36d05fbf829cc607.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/541/article-541-559582.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات