این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۹۳-۱۱۴

عنوان فارسی طراحی مدل بازاریابی استراتژیکِ صنایع دستی مبتنی بر تئوری داده‌بنیاد
چکیده فارسی مقاله صنایع دستی یکی از سرمایه­های ارزشمند ملّی است که قابلیّت کارآفرینی و اقتصادی بالایی دارد. اکثر هنرمندان صنایع دستی، مردم بومی و افرادی بدون تحصیلات دانشگاهی هستند که فارغ از فضای رقابتی بازار داخل و خارج، به­صورت سنتی تولید می­کنند. در برخی موارد نیز کارگاه­های تولیدی به­دلیل نبود تقاضا و نداشتن صرفه اقتصادی تعطیل می­شوند؛ این در حالی است که صنایع دستی ایران به­دلیل تنوّع، اصالت و هویّت و کارکردهای آن، ظرفیت لازم را برای احیا دارد و می­تواند به یکی از منابع ارزشمند تولید داخلی و ملّی تبدیل شود. باتوجه به اهمیّت موضوع و ضرورت ایجاد و افزایش تقاضا برای این نوع از محصولات، در این پژوهش سعی شده است با بهره­گیری از روش تحقیق کیفی و با رویکرد کاربردی، عوامل تجربی مؤثر بر بازاریابی و فروش صنایع­ دستی شناسایی، دسته­بندی و مدل­سازی شوند. براساس این، با انجام مصاحبه با برخی از خبرگان، تولیدکنندگان و فروشندگان، درمجموع از تعداد 28مصاحبه، 58مفهوم درارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با بازاریابی صنایع­دستی شناسایی شده است که در 20مقوله اصلی، براساس مدل پارادایمی داده­بنیاد، در قالب شش بعد «علّی»، «محوری»، «راهبردی»، «زمینه­ای»، «مداخله­گر» و «پیامدها» ساختاردهی شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی استراتژیک، صنایع دستی، تئوری داده‌بنیاد،

عنوان انگلیسی Strategic Marketing Model for the Iranian Handicraft Based on Grounded Theory
چکیده انگلیسی مقاله    Handicraft is considered as one of the most valuable national capital which has a high entrepreneurial and economic potential. Most of the handicraft artists are native and uneducated, who are the sheer producers and are not familiar with the competitive market. In some cases, lack of demand and economic inefficiencies led to the closure of manufacturing workshops. However, due to diversity, authenticity and inherency of handicraft in Iran and its performance, this industry has the capacity to revive. In this study, the researchers have tried to identify, categorize and modelling the functional approach and experimental factors affecting marketing and selling crafts using qualitative research method. Based on 28 interviews with some experts, manufacturers and retailers, 58 concepts among 20 main categories were identified. These concepts were directly or indirectly in connection with marketing of handicraft. Also these concepts are structured according to the paradigm model grounded theory in six dimensions including "causal conditions", "phenomenon", "strategies"," context ", "intervening factors" and "consequences".
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Strategic Marketing, Handicrafts, Grounded Theory

نویسندگان مقاله محمدرضا اسماعیلی | mohammad reza
عضو هیأت علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات، دانشگاه سوره
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سوره (Sooreh university)

مرضیه حبیبی |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_21800_79c5bd8e4a3e4df364789995112110f1.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-559789.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات