این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۱۱۵-۱۳۴

عنوان فارسی عوامل مؤثر بر مشارکت الکترونیک مشتریان در جمع‌سپاری و ارتقای عملکرد شرکت؛ مطالعه موردی: مدیران بازاریابی شهر اصفهان
چکیده فارسی مقاله رشد اینترنت و دیگر شبکه­های اجتماعی در عصر کنونی، فرصت­های جدیدی را برای به­اشتراک­گذاشتن دانش و تجربیات افراد با دیگران فراهم می­کند. از سوی دیگر، رشد و توسعه این ابزارها، فرصت­هایی را نیز برای بهره­گیری از منابع بدیع نوآوری در اختیار سازمان­ها می­گذارد. هرچند قابلیّت­های جمع­سپاری، به­معنای یک رویکرد بازاریابی نوین برای برخی سازمان­ها و مدیران آنها هنوز به­درستی شناخته نشده است، اما سازمان­های مختلف می­توانند این پلات­فرم را برای ارتقای عملکرد شرکت و ایجاد مزیت رقابتی به­کاربندند. در این پژوهش، تأثیر پلات­فرم جمع­سپاری بر عملکرد شرکت بررسی شده است. برای جمع­آوری اطلاعات از داده­های کتابخانه­ای و پرسشنامه استفاده شده است. روایی پرسشنامه به­صورت صوری و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ (0.78) تأیید شده است. با استفاده از آزمون­های آماری معادلات ساختاری و با یهره­گیری از دو نرم­افزار Spss و Lisrel فرضیات بررسی شده­اند. نتایج این پژوهش نشان می­دهد که انگیزه مشارکت در جمع­سپاری بر استفاده از جمع­سپاری و استفاده از جمع­سپاری بر ارتقای عملکرد شرکت تأثیر دارد. همچنین، نتایج نشان می­دهد که میزان پاداش درنظرگرفته­شده برای جمع­سپاری بر ایجاد انگیزه برای مشارکت در جمع­سپاری تأثیر معناداری ندارد. همچنین عملکرد شرکت از طریق جمع­سپاری، بر کاهش هزینه کسب و کارها و بهره­وری فعالیت­ها تأثیر معناداری ندارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله جمع‌سپاری، مشارکت الکترونیک، استراتژی بازاریابی،

عنوان انگلیسی The Factors Influencing Costumer E-Prticipation in Crowdsourcing and Improving- Company's Performance (Case Study: Marketing Mangers of Isfahan City)
چکیده انگلیسی مقاله In today's world, the growth of internet and other social networks provide new opportunities for individuals for sharing their knowledge and experiences with others. On the other hand, the growth and development of such tools provide opportunities for organizations in order to utilize new innovation resources as well. Although crowdsourcing capabilities have not been recognized by some organizations and managers as a new marketing approach, this platform can be adopted by various organizations for promoting company' performance and creating competitive advantage. In this study, the effect of crowdsourcing platform on company's performance is investigated. Data was collected using secondary study and questionnaire. The questionnaires' validity and reliability were confirmed using face validity and Cronbach's alpha, respectively. Furthermore, the research hypotheses were investigated using structural equations modeling via the two softwares of SPSS and LISREL. Results of this study indicated that partnership incentive in crowdsourcing affects the use of crowdsourcing and the use of crowdsourcing affects performance elevation of company. Also the obtained results showed that the amount of intended reward for crowdsourcing has no meaningful effect on creating motivation for engaging in crowdsourcing. Moreover, company's performance through crowdsourcing has no meaningful effect on reducing business costs and productivity activities. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Crowdsourcing, E-Participation, Marketing Strategy

نویسندگان مقاله ساناز شفیعی |
هیئت علمی، گروه مدیریت فناوری اطلاعات،دانشگاه پیام نور تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_21801_cda1d3d15c1317f583d96aa81a9269e8.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-559790.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات