این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۱۱۵-۱۳۴
عنوان فارسی
عوامل مؤثر بر مشارکت الکترونیک مشتریان در جمعسپاری و ارتقای عملکرد شرکت؛ مطالعه موردی: مدیران بازاریابی شهر اصفهان
چکیده فارسی مقاله
رشد اینترنت و دیگر شبکههای اجتماعی در عصر کنونی، فرصتهای جدیدی را برای بهاشتراکگذاشتن دانش و تجربیات افراد با دیگران فراهم میکند. از سوی دیگر، رشد و توسعه این ابزارها، فرصتهایی را نیز برای بهرهگیری از منابع بدیع نوآوری در اختیار سازمانها میگذارد. هرچند قابلیّتهای جمعسپاری، بهمعنای یک رویکرد بازاریابی نوین برای برخی سازمانها و مدیران آنها هنوز بهدرستی شناخته نشده است، اما سازمانهای مختلف میتوانند این پلاتفرم را برای ارتقای عملکرد شرکت و ایجاد مزیت رقابتی بهکاربندند. در این پژوهش، تأثیر پلاتفرم جمعسپاری بر عملکرد شرکت بررسی شده است. برای جمعآوری اطلاعات از دادههای کتابخانهای و پرسشنامه استفاده شده است. روایی پرسشنامه بهصورت صوری و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ (0.78) تأیید شده است. با استفاده از آزمونهای آماری معادلات ساختاری و با یهرهگیری از دو نرمافزار Spss و Lisrel فرضیات بررسی شدهاند. نتایج این پژوهش نشان میدهد که انگیزه مشارکت در جمعسپاری بر استفاده از جمعسپاری و استفاده از جمعسپاری بر ارتقای عملکرد شرکت تأثیر دارد. همچنین، نتایج نشان میدهد که میزان پاداش درنظرگرفتهشده برای جمعسپاری بر ایجاد انگیزه برای مشارکت در جمعسپاری تأثیر معناداری ندارد. همچنین عملکرد شرکت از طریق جمعسپاری، بر کاهش هزینه کسب و کارها و بهرهوری فعالیتها تأثیر معناداری ندارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
جمعسپاری، مشارکت الکترونیک، استراتژی بازاریابی،
عنوان انگلیسی
The Factors Influencing Costumer E-Prticipation in Crowdsourcing and Improving- Company's Performance (Case Study: Marketing Mangers of Isfahan City)
چکیده انگلیسی مقاله
In today's world, the growth of internet and other social networks provide new opportunities for individuals for sharing their knowledge and experiences with others. On the other hand, the growth and development of such tools provide opportunities for organizations in order to utilize new innovation resources as well. Although crowdsourcing capabilities have not been recognized by some organizations and managers as a new marketing approach, this platform can be adopted by various organizations for promoting company' performance and creating competitive advantage. In this study, the effect of crowdsourcing platform on company's performance is investigated. Data was collected using secondary study and questionnaire. The questionnaires' validity and reliability were confirmed using face validity and Cronbach's alpha, respectively. Furthermore, the research hypotheses were investigated using structural equations modeling via the two softwares of SPSS and LISREL. Results of this study indicated that partnership incentive in crowdsourcing affects the use of crowdsourcing and the use of crowdsourcing affects performance elevation of company. Also the obtained results showed that the amount of intended reward for crowdsourcing has no meaningful effect on creating motivation for engaging in crowdsourcing. Moreover, company's performance through crowdsourcing has no meaningful effect on reducing business costs and productivity activities.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Crowdsourcing, E-Participation, Marketing Strategy
نویسندگان مقاله
ساناز شفیعی |
هیئت علمی، گروه مدیریت فناوری اطلاعات،دانشگاه پیام نور تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_21801_cda1d3d15c1317f583d96aa81a9269e8.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-559790.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات