این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۱۵۳-۱۶۶
عنوان فارسی
بررسی عملکرد بازرگانی در شرایط ناهمگونی قدرت باتوجهبه نقش بازاریابی و استراتژیهای پورتر
چکیده فارسی مقاله
چکیده بدون تردید، مسئله قدرت در بین بخش های سازمان حایز اهمیت است. زیرا ناهمگونی قدرت بین بخش ها در سازمان موجب خواهد شد تا سازمان نتواند عملکرد مطلوبی از خود ارایه دهد. به این دلیل که، عملکرد مطلوب نتیجه تعامل صحیح بین واحد های سازمانی است. در این راستا، در شرکت های تولیدی بحث قدرت بین بخش بازاریابی و سایر بخش های شرکت بسیار مطرح است. لذا اهداف مورد نظر این پژوهش عبارتند از: تشخیص وجود ناهمگونی قدرت بین بخش های شرکت های تولیدی، بررسی اثر ناهمگونی قدرت بر عملکرد بازرگانی در شرایط استفاده از [1]استراتژی های پورتر و تشخیص این که، آیا بین بخش بازاریابی و عملکرد بازرگانی شرکت ها رابطه مثبتی وجود دارد، می باشد. داده های مورد نیاز برای این پژوهش با روش نمونه گیری از جامعه محدود و با ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی با ماهیت پیمایشی است. به منظور آزمون فرضیه های پژوهش از روش های آماری: تحلیل واریانس، آزمون دانکن و آزمون ضریب همبستگی خطی پیرسون استفاده شده است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که، ناهمگونی قدرت بین بخش های شرکت های تولیدی وجود دارد و اثر آن در شرایط استفاده از استراتژی کاهش هزینه تشدید می شود. کارکردهای بخش بازاریابی اثر مثبتی بر عملکرد بازرگانی شرکت ها دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating Business Performance in Power Asymmetry Considering the Role of Marketing and Porter Strategies
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract No doubt, the issue power is important between the organizational units. When, there is power asymmetry between units, performance is negatively affected. Because of, the dysfunctional aspects of power asymmetry. And organization cant have a desirable performance. Because desirable performance is the result of correct interaction organizational units. In this regard, power discussion between marketing and other units is consideration. The key objective of the study are: to determination whether ,there is power asymmetry is between units of product corporation, to investigate the effect on business performance of power asymmetry in attention to Porter strategies, and the determine whether the link between a marketing unit and business performance. The limited sampling method was used. Data was collected using questionnaire. This study is applied and survey in term of data collection. For hypotheses testing we used Analysis of variance, Duncan testing and Pearson correlation coefficient. The study shows that there is power asymmetry between units of product corporate and business performance became weaker in organization that rely more heavily on a low-cost strategy. Power marketing units has a positive effect on business performance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
آرزو فیاضی |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی رشت، رشت، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی رشت (Islamic azad university of rasht)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_21803_09cc6a19064d49b4a4d7aad7c278a92d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-559792.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات