این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
تحقیقات جغرافیایی
، جلد ۳۲، شماره ۳، صفحات ۱۵۲-۱۶۲
عنوان فارسی
تبیین مولفههای برندینگ شهری با تاکید بر ابعاد اقتصادی آن "نمونه موردی : کلانشهر مشهد*
چکیده فارسی مقاله
یکی از راهکارهای مدیریت شهری به منظور پیشرفت در بازار رقابتی جهان، برنامهریزی جهت دستیابی به برندینگ شهری پایدار برای شهر است که ضمن معرفی چهره شهر، قادر به جذب مخاطبان باشد. مهمترین عامل جهت دستیابی به منافع اقتصادی برندینگ شهری، گردشگری می باشد. کلانشهر مشهد از جمله مقاصد گردشگری شهری با گونه زیارت و گردشگری مذهبی در سطح کشور است و این موضوع از جایگاه این کلانشهر به عنوان پایتخت معنوی کشور و مقصد اول سفرهای گردشگری داخلی نشات میگیرد. هدف این پژوهش بررسی شاخصهای برندینگ شهری در کلانشهر مشهد با تاکید بر مباحث گردشگری به منظور دستیابی به اهداف اقتصادی ناشی از آن میباشد. بدین منظور ابتدا مولفهها و شاخصهای برندینگ شهری با تاکید بر بعد اقتصادی، شناسایی و با استفاده از نظر 200 نفر از شهروندان، زائران و متخصصین، مورد ارزیابی قرار گرفتهاند. سپس با کاربست تحلیل های آماری(آزمون تحلیل میانگین و آزمون ناپارامتریک فریدمن) به اولویت بندی مولفههای پژوهش در کلانشهر مشهد پرداخته شده است. نتایج نشان میدهد که از میان 6 مولفه مورد بررسی (ویژگی ها و دارایی های منحصر به فرد شهر، تسهیلات خدماتی و گردشگری، سرمایه گذاری و تجارت، رضایت از خدمات و زیر ساخت های شهری، خدمات حمل و نقل و دسترسی مناسب و جایگاه بین المللی شهر)ویژگی ها و داراییهای منحصر به فرد شهر بیشترین و جایگاه بینالمللی شهر دارای کمترین امتیاز میباشد. پژوهش پیش رو از نوع تحلیلی-کاربردی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
برندینگ شهری، مولفه های اقتصادی برندینگ شهری، کلانشهر مشهد
عنوان انگلیسی
Explanation of urban branding components with an emphasis on its economic aspects, case study: Mashhad metropolis
چکیده انگلیسی مقاله
One of the strategies of urban management in order to advance in the competitive world is planning to achieve sustainable urban branding for the city, which in addition to introducing the image of the city, is able to attract audiences. Tourism is the most important factor in achieving the economic benefits of urban branding. The metropolis of Mashhad is one of the goals of urban tourism with pilgrimage and religious tourism throughout the country, and it is called as the spiritual capital of the country. This city is the first destination of domestic tourism trips. The purpose of this study is to investigate urban branding components in Mashhad metropolitan with emphasis on tourism in order to achieve its economic goals. To the purpose, firstly, the components and indexes of urban branding with an emphasis on the economic dimension were identified and by using the views of 200citizens, pilgrims and experts were evaluated. Then, by applying statistical analyzes (analysis test and Friedman nonparametric test), has been studied and prioritized in Mashhad metropolis. The results show that among the six components of this research, the unique features of city have the highest score and international standing of the city has the lowest score. this type of research is called analytical- descriptive.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
انسیه لزگی | ensieh lezgi
پژوهشکده فراشهر پژوهان- دانشگاه بین المللی امام رضا ع
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بین المللی امام رضا (Imam reza university)
قدیر صیامی | qadir siami
دانشگاه بین المللی امام رضا ع
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بین المللی امام رضا (Imam reza university)
نشانی اینترنتی
http://georesearch.ir/browse.php?a_code=A-10-273-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/694/article-694-559810.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
گردشگری و توریسم
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات