این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
دریا فنون، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۲۶-۴۴

عنوان فارسی تحلیل عددی هیدروفویل مناسب برای شناور کاتاماران
چکیده فارسی مقاله در شناورهای تندروی کاتاماران، روش‌های گوناگونی برای کاهش درگ و به دنبال آن افزایش سرعت عملیاتی به ‌کار گرفته می‌شود. استفاده از هیدروفویل یکی از روش‌های مؤثر کاهش درگ شناخته می‌شود. هدف این پژوهش انتخاب هیدروفویل مناسب برای یک شناور کاتاماران می‌باشد که این انتخاب در چهار مرحله صورت گرفته است. ابتدا 48 هیدروفویل استاندارد از سری ناکا و اپلر انتخاب و به صورت تک‌فاز در زوایای حمله گوناگون مورد بررسی قرار گرفتند. سپس با انتخاب نسبت لیفت به درگ به‌عنوان پارامتر هدف، چهار هیدروفویل برتر انتخاب گردید و تحت شرایط جریان سه‌بعدی و سطح آزاد در نرم‌افزار فلوئنت شبیه‌سازی شدند، که حاصل آن انتخاب دو تا از مؤثرترین هیدروفویل‌ها بود. در گام بعدی، این دو هیدروفویل با در نظرگرفتن کاویتاسیون مدل‌سازی شدند. در نهایت یک هیدروفویل منتخب برای شناور کاتامارن ارائه گردید که توانایی تأمین لیفت موردنیاز تحت شرایط سطح آزاد و کاویتاسیون را دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله جریان سطح آزاد،شناورکاتاماران،کاویتاسیون و هیدروفویل،

عنوان انگلیسی Numerical Analysis of Appropriate Hydrofoil for Catamaran Watercraft
چکیده انگلیسی مقاله In catamarans high-speed, different ways are used to reduce drag and increase operating speed. Using hydrofoil is known as an effective method to reduce drag. The aim of this research is to select an appropriate hydrofoil for a catamaran which is done in four steps. Initially, 48 standard hydrofoils are selected from the NACA and Eppler series and examined as single-phase at different angles of attack; then by choosing the lift to drag ratio as the target parameter, four superior hydrofoils are selected and simulated in FLUENT software in three-dimensional and free surface flow conditions, that ended in selection of two of the most effective hydrofoils. In the next step, these two hydrofoils has been modeled by considering cavitation. Finally, the best hydrofoil is selected and presented for catamaran which has the ability to provide required lift in the free surface and cavitation conditions.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله آرش محبوبی دوست | mahboubi doust
کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (Babol noshirvani university of technology)

روزبه شفقت |
استادیار دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (Babol noshirvani university of technology)

علی حاجی آبادی |
کارشناس علوم دریایی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (Babol noshirvani university of technology)

سید مهدی حسینی | seyed mehdi
کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (Babol noshirvani university of technology)

حمید کاظمی مقدم | kazemi moghaddam
کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (Babol noshirvani university of technology)


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات