این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۲۹، شماره ۴، صفحات ۴۵-۷۸

عنوان فارسی ارائه مدل اجرای استراتژی درشرکت آب و فاضلاب استان تهران
چکیده فارسی مقاله اجرای موفقیت‌آمیز استراتژی برای سازمان مزیت رقابتی مهمی ایجاد می‌کند. تجارب عملی و پژوهش‌های دانشگاهی نشان می‌دهد که اجرای استراتژی بر عملکرد و اثربخشی سازمان تاثیر فراوانی دارد و عامل اساسی در موفقیت کسب‌وکار یا سازمان است؛ بنابراین، بدون رویکردی مدون و دقیق در مورد اجرا، اهداف استراتژیک محقق نخواهد شد. این پژوهش با شناسایی عوامل اجرای استراتژی در شرکت آب و فاضلاب استان تهران با استفاده از دیدگاه‌های خبرگان به توسعه الگویی برای اجرای استراتژی در شرکت پرداخته است؛ پژوهش بر اساس نتیجه، توسعه‌ای؛ بر اساس هدف، تبیینی- توصیفی؛ بر اساس نوع داده، کیفی و استراتژی این پژوهش، داده‌بنیاد است. تحلیل نتایج به‌دست‌آمده از مراحل کدگذاری باز، محوری و انتخابی نشان داد که مقوله اصلی هم‌سوسازی عناصر سازمانی با 3 مقوله هم‌سوسازی عوامل ساختاری رفتاری (عوامل زمینه‌ای درون‌سازمانی)؛ مقوله هم‌سوسازی کارکردها (عوامل فرایندی) و مقوله تناسب با عوامل محیطی (عوامل زمینه‌ای برون‌سازمانی)؛ در کنار مقوله اصلی تدوین برنامه عملیاتی (عوامل محتوایی)، به‌عنوان عناصر اجرای استراتژی تبیین شدند که با توجه به نظر خبرگان درخصوص روابط حاکم بر آن‌ها، به‌عنوان مدل مناسب اجرای استراتژی شرکت آب و فاضلاب استان تهران تائید گردید. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Strategy Implementation Model for Tehran Province Water and Wastewater Company
چکیده انگلیسی مقاله Successful implementation of strategies provides an important competitive advantage for the organization. Practical experience and research show that strategy implementation has great influence on the performance and effectiveness of organizations and is a critical factor for success of a business or an organization. Therefore, without a systematic and detailed approach to the implementation, strategic goals cannot be achieved. Using the ideas of experts and identifying strategy execution factors in Tehran Province Water and Wastewater Company, this study tries to develop a model for implementing the company's strategies. Regarding the results, goals and type of data, this research is developmental, descriptive-explanatory and qualitative respectively. The strategy of the research was based on Grounded Theory. The analysis of the results obtained from the open, axial and selective coding steps show that the main category of organizational elements alignment consisting of three sub-categories of alignment, i.e., structural-behavioral (inter-rganizational contextual factors), functional (process factors), and environmental (external contextual factors), along with the main operational programs category  (content factors) are identified as the elements of implementing strategy. Based on the experts' opinion regarding the relations among categories, a model appropriate to the implementation of strategy in Tehran Province Water and Wastewater Company is presented.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله احمدعلی امینی آلاشتی | ahmad ali amini alashti
iran university of industries amp; mines, tehran
گرایش مدیریت استراتژیک دانشگاه صنایع و معادن ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنایع و معادن ایران (Iran university of industries and mines)

سیدمحمد اعرابی | seyedmohammad aarabi
faculty of management and accounting, allameh tabatabaee university, tehran
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-2406-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-560259.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات