این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مدیریت سازمان های دولتی
، جلد ۶، شماره ۱ (پیاپی ۲۱)، صفحات ۵۵-۶۶
عنوان فارسی
از همافزایی تا همآفرینی
چکیده فارسی مقاله
هدف از این مقاله معرفی مفهومی جدید در مدیریت تحت عنوان هم آفرینی است. این واژه در برابر همافزایی یا سینرژی مطرح گردید. سینرژی یا همافزایی دلالت بر آن دارد که برآیند کار جمعی، بسیار فراتر از برآیند کار تکتک افراد یا به عبارتی روشنتر «کل بزرگتر از جمع اجزاست». براساس همآفرینی برآیند نوآوری جمعی یا نوآوری سیستمی بیش از جمع نوآوریهای فردی است. مفهوم همآفرینی از جمعآوری و تحلیل دادههای متنی و نمونهبرداری نظری از آثار و متن مصاحبههای خبرگان مدیریت و اندیشمندانی چون گری همل، رالف استیسی و تام پیترز و تحلیل دادههای به دست آمده با استفاده از رویکرد نظریهپردازی داده بنیاد ظهور یافت. براساس این مفهوم، نوآوریهای تکتک کارکنان در بستر ارتباطات و گفتمان جمعی خاصیت سینرژیک مییابد و به نوآوریهای فزاینده میانجامد و مدیریت ارشد سازمان باید بسترهای لازم را جهت همافزایی نوآوریها و نبوغ کارکنان برای بقا، استمرار حیات، رشد و بالندگی سازمان فراهم نماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نوآوری، هم افزایی، هم آفرینی،
عنوان انگلیسی
from synergy to synnovation
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this paper is to introduce a new conception of management as "Synnovation". This term was raised against synergy. Synergy implies that the outcome of collective labor is far greater than the outcome of the work of each individual, or in a more literal sense, "the whole is greater than the sum of the components." On the basis of genius, the result of collective innovation or system innovation is more than the sum of individual innovations. The concept of synnovation emerged from analyzing textual data and theoretical sampling of the works and text of interviews of management experts and thinkers such as Gary Hamel Ralph Stacey and Tom Peters and analyzing the data obtained using the Grounded Theory. Based on this concept, the innovations of individual employees in the context of communication and collective discourse find synergic property and lead to incremental innovations, and senior management of the organization must provide the necessary platforms for the synergy of innovations and staff geniuses for the survival and continuity of life and growth and Enhancing the organization.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
innovation, synergy, synnovation
نویسندگان مقاله
اسفندیار فرج وند |
عضو هیئت علمی
نشانی اینترنتی
http://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4321_740.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1080/article-1080-560393.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات