این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Iranian Journal of Nursing and Midwifery Research، جلد ۱۸، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Prerequisites for electronic learning: Iranian postgraduate nursing students’ points of view
چکیده انگلیسی مقاله Background: Nursing education is mostly conducted through electronic educational programs. We aimed at assessing the Iranian postgraduate nursing students’ skills and attitudes regarding the electronic education. Materials and Methods: Ninety‑seven postgraduate nursing students were surveyed using questionnaires assessing their individual‑social and educational characteristics, electronic education skills, and attitudes toward the electronic education. Results: Scores of the students’ skills in using computer and the Internet were significantly associated with gender and the number of hours working with computer and the Internet at home and work. Conclusion: Prerequisites for performing electronic education programs are present at moderate levels in Iran.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Attitude, electronic learning, nursing students, skill

نویسندگان مقاله علیرضا یعقوبی | alireza yaghoubi


فرحناز عبداله زاده | farahnaz abdollahzadeh


آزاد رحمانی | azad rahmani


لیلا کاظمی | leila kazemi


کامیار قابیلی | kamyar ghabili


صمد e j گلزاری | samad e j golzari


مرجان دهدیلانی | marjan dehdilani



نشانی اینترنتی http://www.ijnmr.mui.ac.ir/index.php/ijnmr/article/view/861
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده Short Communication
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات