این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
Iranian Journal of Nursing and Midwifery Research
، جلد ۱۷، شماره ۷، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Iranian undergraduate nursing student perceptions of informal learning: A qualitative research
چکیده انگلیسی مقاله
Background : Nursing education is both formal and informal. Formal education represents only a small part of all the learning involved; and many students learn more effectively through informal processes. There is little information about nursing student informal education and how it affects their character and practice. Materials and Methods : This qualitative study explores undergraduate nursing student perceptions of informal learning during nursing studies. Data were gathered through semi-structured interviews with a sample of undergraduate nursing students (n = 14). Strauss and Corbin’s constant comparison analysis approach was used for data analysis. Results : The categories that emerged included personal maturity and emotional development, social development, closeness to God, alterations in value systems, and ethical and professional commitment. Conclusion : Findings reveal that nursing education could take advantage of informal learning opportunities to develop students' nontechnical skills and produce more competent students. Implications for nursing education are discussed. KEY WORDS: Informal learning, personal growth, qualitative study, undergraduate nursing education
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
خاطره سیلانی | khatereh seylani
رضا نگارنده | reza negarandeh
عیسی محمدی | easa mohammadi
نشانی اینترنتی
http://www.ijnmr.mui.ac.ir/index.php/ijnmr/article/view/796
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
Original Article
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات