این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جاده، جلد ۲۵، شماره ۹۳، صفحات ۶۷-۷۴

عنوان فارسی ارایه مدل تقاضای حمل کالاهای فاسد شدنی در جاده‌های کشور و برآورد آن با استفاده از داده‌های تابلویی
چکیده فارسی مقاله از پیش نیازهای اصلی در زنجیره سرد،پیش بینی تقاضا حمل کالاهای فاسدشدنیاست. به این منظور در این مقاله، به بررسی رفتار حمل کالاهای فاسد شدنی، از طریق برآورد مدل تقاضای آن پرداخته شده است. مدل ارایه شده از نوع رگرسیون با استفاده از داده های تابلویی است که، برای هر یک از استان ها برآورد شده است. نتایج حاکی از آن است که به­ازای هر نفر افزایش جمعیت در استان 78.5  تن کیلومتر، به­ازای هر میلیون ریال افزایش در تولید ناخالص داخلی واقعی استان 18.49 تن کیلومتر و به­ازای هر تن افزایش تولید شیر در استان8/91738 تن کیلومتر به تقاضای حمل کالاهای فاسدشدنی به مقصد استان افزوده می­شود. از سویی دیگر، به ازای هر هزار تن افزایش در تولید گوشت در استان 5/604516 تن کیلومتر، به­ازای هر هزار تن افزایش تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در استان،  3/81006 تن کیلومتراز تقاضای حمل کالاهای فاسدشدنی به مقصد استان کاسته می­شود. و در نهایت به ازای هر ریال افزایش در کرایه واقعی حمل ناوگان یخچالی به مقصد استان 3/309386 تن کیلومتر از تقاضای حمل توسط ناوگان یخچالدار کاهش می­یابد.    
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Estimating Perishable Goods Demand Function in Roads with Panel Data
چکیده انگلیسی مقاله Perishable goods are a kind of cargo that its transportation conditions are very important. This importance is Because of food hygiene and because of waste reduction. One of prerequisite for planning a cold chain transportation of perishable cargo is demand estimation. For this Propose, this paper is studying behavior of transportation of perishable goods in roads by estimating demand model. The model which is estimated for each of the provinces use panel data. The results show that for every one person increase in province's population perishable cargo transportation demand increases by 78.5 ton-kilometer, for every one million Rial increase in province's real GDP perishable cargo transportation demand increases by 18.49 ton-kilometer, for every one ton increase in province's milk production perishable cargo transportation demand increases by 91738.8 ton-kilometer, for every one thousand ton increase in province's meat production perishable cargo transportation demand decreases by 604516.5 ton-kilometer, for every one thousand ton increase in province's poultry production perishable cargo transportation demand decreases by 81006.3 ton-kilometer and finally for every one Rial increase in ton kilometer transportation real fare perishable cargo transportation demand decreases by  309386.3 ton-kilometer.    
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله هادی گنجی زهرایی | ganji zahraey
مربی، پژوهشکده مالی و اقتصاد راه، مسکن و شهرسازی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://road.bhrc.ac.ir/article_55204_9eb82ec12eeced7590da9d54ca16c4de.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/741/article-741-562890.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات