این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نقد زبان و ادبیات خارجی، جلد ۱۲، شماره ۱۶، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی رویکرد اصطلاح‌شناسی تخصصی در آموزش مهارت نگارش به زبان انگلیسی: مورد جمله‌واره‌ها
چکیده فارسی مقاله چکیده از منظر زبان‌شناختی، یکی از چالش‌برانگیزترین جوانب مهارت نوشتن جمله‌بندی است. اگرچه برخی از جملات تنها از یک جمله‌واره تشکیل می‌شوند، نویسندگان، به منظور دست‌یابی به اثرگذاری بیشتر، اغلب جمله‌واره‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کنند تا درنهایت بتنوانند متنی منسجم تولید کنند. با استفاده از رویکرد اصطلاح‌شناسی تخصصی، مقال] حاضر مجموعه‌ای متشکل از 23 اصطلاح تخصصی گرامری که به طور معمول در کلاس‌های آموزش مهارت نوشتن به کار گرفته می‌شوند را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهد. بدین منظور، پیکرۀ زبانی حاوی 14 کتاب گرامرتوسط پژوهشگران تهیه شد و تمامی 23 اصطلاح تخصصی انتخابی در این پیکره جستجو و شمارش شد. به‌علاوه، از 72 دانشجوی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه شهید بهشتی آزمون اصطلاحات تخصصی (تهیه شده از اصطلاحات مورد مطالعه) گرفته شد. براساس تعداد تکرار اصطلاحات درپیکرۀ زبانی، نتایج آزمون اصطلاحات تخصصی و تحلیل داده‌های کیفی که از معنی و کاربرد اصطلاحات و مصاحبه‌های انجام‌شده با دانشجویان بدست آمد، پژوهشگران شبکه‌ای اصلاح‌شده از اصطلاحات تخصصی گرامری برای تدریس جمله‌واره‌ها را ارائه کردند. درصورت بکارگیری یکپارچۀ این شبکۀ پیشنهادی، بسیاری از ابهامات و چالش‌های استفاده از اصطلاحات تخصصی گرامری برای تدریس جمله‌واره‌ها در آموزش مهارت ونوشتن به زبان انگلیسی مرتفع خواهد شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ساسان بالغی زاده |


مهرداد یوسفپوری نعیم | یوسفپوری naeem



نشانی اینترنتی http://clls.sbu.ac.ir/article/download/13118/5865
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1293/article-1293-564398.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات