این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه حقوق کیفری، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۶۳-۹۱

عنوان فارسی بررسی کارکردهای بازپرورانه اجرای حق برخورداری از آموزش‌وپرورش در زندان‌های استان اصفهان
چکیده فارسی مقاله محرومیت زندانیان از حقوق اساسی­شان حین اجرای مجازات، کارکردهای بازپرورانه مجازات را از بین می­برد. ایجاد محیط تحصیلی، رضایت از مسؤولان و امکانات آموزشی در زندان از فعالیت­های مهم در حوزه­ی بازپروری زندانیان است که امکان دسترسی به محیطی که فرد سواد آموخته و با آموزه­های تربیتی آشنا شود، فراهم می­گردد. مقاله حاضر با توزیع پرسش­نامه میان 239 نفر در زندان­های مرکزی استان اصفهان و شهر کاشان، کارکردهای بازپرورانه اجرای این حق را مطالعه و میزان عملکرد زندان‌ها در دسترسی به محیط تحصیلی مطلوب و میزان رضایت زندا­نیان از مسئولان را ارزیابی می­کند. پژوهش بر اساس هدف، توصیفی ـ تحلیلی و با روش پیمایشی است. یافته­ها نشان می­دهد با افزایش رضایت از امکانات تحصیلی، میزان رضایت از عملکرد مسئولان فرهنگی افزایش و با اجرای برنامه­های آموزشی، تمایل به ارتکاب جرم کاهش می­­یابد. بررسی روابط بین متغیرهای بالا، می­تواند در جهت ارتقای عملکرد زندان­ها در زمینه بازپروری مجرمان برنامه­ریزی­های متناسب پیش­بینی کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Analysis of Rehabilitation Function of Implementation of the Right of Education in the Prisons of Isfahan Province
چکیده انگلیسی مقاله Prisoners' deprivation of their fundamental rights during the execution of punishment eliminates punishment rehabilitation functions. Stablishing an educational environment, satisfaction with the authorities and educational facilities in prisons are among important activities in prisoners' rehabilitation, which provide access to educational training. The present study was conducted by distributing a questionnaire among 239 people in the central prisons of Isfahan and Kashan in order to scrutinize the function of implementation of this right and evaluate the function of prison in accessing to desired educational environment and the prisoners' satisfaction with authorities. The study was based on objective, descriptive-analytical and it was a survey approach. The obtained results indicated that by increasing satisfaction with educational facilities, the level of satisfaction with the performance of cultural authorities increased. Furthermore, by conducting educational programs, the tendency to commit crime is reduced. Examining the relationship between the above-mentioned variables can predict the appropriate planning for improving the performance of prisons in the area of rehabilitation of criminals
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله الناز جهانگیری |
کارشناس ارشد، رشته حقوق دانشگاه کاشان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه کاشان (Kashan university)

سعید قماشی |
استادیار گروه حقوق دانشگاه کاشان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه کاشان (Kashan university)


نشانی اینترنتی http://jol.guilan.ac.ir/article_2624_375dd2b09e9c2bd0dfb85c6faa72c662.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1479/article-1479-565600.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات