این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهشنامه حقوق کیفری
، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۶۳-۹۱
عنوان فارسی
بررسی کارکردهای بازپرورانه اجرای حق برخورداری از آموزشوپرورش در زندانهای استان اصفهان
چکیده فارسی مقاله
محرومیت زندانیان از حقوق اساسیشان حین اجرای مجازات، کارکردهای بازپرورانه مجازات را از بین میبرد. ایجاد محیط تحصیلی، رضایت از مسؤولان و امکانات آموزشی در زندان از فعالیتهای مهم در حوزهی بازپروری زندانیان است که امکان دسترسی به محیطی که فرد سواد آموخته و با آموزههای تربیتی آشنا شود، فراهم میگردد. مقاله حاضر با توزیع پرسشنامه میان 239 نفر در زندانهای مرکزی استان اصفهان و شهر کاشان، کارکردهای بازپرورانه اجرای این حق را مطالعه و میزان عملکرد زندانها در دسترسی به محیط تحصیلی مطلوب و میزان رضایت زندانیان از مسئولان را ارزیابی میکند. پژوهش بر اساس هدف، توصیفی ـ تحلیلی و با روش پیمایشی است. یافتهها نشان میدهد با افزایش رضایت از امکانات تحصیلی، میزان رضایت از عملکرد مسئولان فرهنگی افزایش و با اجرای برنامههای آموزشی، تمایل به ارتکاب جرم کاهش مییابد. بررسی روابط بین متغیرهای بالا، میتواند در جهت ارتقای عملکرد زندانها در زمینه بازپروری مجرمان برنامهریزیهای متناسب پیشبینی کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Analysis of Rehabilitation Function of Implementation of the Right of Education in the Prisons of Isfahan Province
چکیده انگلیسی مقاله
Prisoners' deprivation of their fundamental rights during the execution of punishment eliminates punishment rehabilitation functions. Stablishing an educational environment, satisfaction with the authorities and educational facilities in prisons are among important activities in prisoners' rehabilitation, which provide access to educational training. The present study was conducted by distributing a questionnaire among 239 people in the central prisons of Isfahan and Kashan in order to scrutinize the function of implementation of this right and evaluate the function of prison in accessing to desired educational environment and the prisoners' satisfaction with authorities. The study was based on objective, descriptive-analytical and it was a survey approach. The obtained results indicated that by increasing satisfaction with educational facilities, the level of satisfaction with the performance of cultural authorities increased. Furthermore, by conducting educational programs, the tendency to commit crime is reduced. Examining the relationship between the above-mentioned variables can predict the appropriate planning for improving the performance of prisons in the area of rehabilitation of criminals
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
الناز جهانگیری |
کارشناس ارشد، رشته حقوق دانشگاه کاشان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کاشان (Kashan university)
سعید قماشی |
استادیار گروه حقوق دانشگاه کاشان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کاشان (Kashan university)
نشانی اینترنتی
http://jol.guilan.ac.ir/article_2624_375dd2b09e9c2bd0dfb85c6faa72c662.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1479/article-1479-565600.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات