این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۶، شماره ۳، صفحات ۳۳-۵۸

عنوان فارسی یادگیری مشارکت محور: پاسخی به نیاز ضروری تدریس خواندن به زبان انگلیسی در ایران
چکیده فارسی مقاله در حالیکه فواید فعالیت های کلاسی مشارکت محور در پیشینه تحقیق مربوط به تدریس زبان دوم به صورت گسترده ای مورد تایید قرارگرفته است، این روش تدریس در محیط های تدریس زبان انگلیسی در ایران توجه کمتری را به خود جلب نموده است. در واقع روش سنتی تدریس درس خواندن و درک و مفاهیم در بیشتر کلاس های درسی دانشگاهی علیرغم ناکارآمدی آن هنوز هم رایج است. تحقیق حاضر با تمرکز بر دو دسته از دانشجویان درس خواندن و درک و مفاهیم زبان انگلیسی (با تجربه و کم تجربه) در دانشگاهی متوسط در ایران، رفتار و عکس العمل شرکت کنندگان در پژوهش را نسبت به انجام فعالیت های کلاسی مشارکت محور در طول یک ترم تحصیلی مورد بررسی قرار داد. مصاحبه با گروه شرکت کنندگان و مشاهدات عینی طی دوره نشان داد که در مجموع دانشجویان نسبت به این روش تدریس جدید نظر مثبتی داشتند؛ اگرچه در مواردی نسبت به آن نقدهایی نیز ابراز نمودند. براساس یافته ها توصیه هایی برای اجرای موثرتر فعالیت های کلاسی مشارکت محور در کلاس های خواندن و درک و مفاهیم زبان انگلیسی که به طور سنتی معلم محور می باشند، ارایه خواهد شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Cooperative learning pedagogy: A response to an urgent need in Iranian EFL reading comprehension context
چکیده انگلیسی مقاله While the advantages of cooperative learning activities have been extensively acknowledged in L2 literature, this type of pedagogy has not received due attention in Iranian EFL context. Indeed, the traditional reading method still dominates in most Iranian EFL university classes even though it fails to meet its main objective which is training competent EFL readers. In an attempt to address this challenge, the current case study incorporated cooperative learning pedagogy into two EFL reading comprehension classes in a medium size university in Iran and sought learners' behaviors and reflections toward the student-centered activities they engaged in during an academic semester. To serve that end, two volunteer cohorts of learners (less and more experienced) from two EFL reading comprehension classes were recruited. Class observation field notes along with focus group interviews comprised the data collection instruments of the study. While the learners' behaviors and activities were recorded in observation field notes throughout the semester, the two focus groups were interviewed right after the course had finished. Data analyses indicated that the learners expressed favorable attitudes toward the new approach they were involved in, even though some issues were raised by the interviewees. Based on the findings, some pedagogical implications and recommendations are proposed for efficient incorporation of cooperative learning activities in EFL reading comprehension classes where have traditionally been dominated by teachers.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علیرضا معماری هنجنی | memari hanjani
department of english, college of humanities, islamshahr, islamic azad university, islamshahr, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

mahmood safari |
english translation department, humanities faculty, hazrat masoumeh university, qom, iran


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_4549_6b3542df2e0380ca0b0e8550ccaa88af.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات