این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۰، شماره ۴۰، صفحات ۷-۲۶
عنوان فارسی
تأثیر آزمون سراسری بر تدریس و ارزشیابی از دیدگاه معلمان
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آزمون سراسری بر تدریس و ارزشیابی از دیدگاه معلمان و روش پژوهش، توصیفی از نوع علّی- مقایسهای بود. جامعه آماری شامل معلمان تمامی مدرسههای متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی 94-1393 بود که از بین آنها با روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای 193 معلم بهعنوان گروه نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه تأثیر کنکور از دیدگاه معلمان (فتحآبادی، 1393) بود. دادههای پژوهش با استفاده از آزمون تی (t) تکنمونهای، تی (t) مستقل و تحلیل واریانس چندمتغیره و با استفاده از نرمافزار SPSS24 تحلیل شدند. نتایج تجزیهوتحلیل دادهها نشان داد که آزمون سراسری بر ترجیحات و آموزش و تدریس معلمان (001/0>p)، انگیزه دانشآموزان برای یادگیری (001/0>p)، هدفگذاری و نگرش معلمان (001/0>p)، نحوه ارزشیابی آنان (001/0>p) و نگرش آنان به کلاسهای کنکوری (001/0>p) تأثیرات معنیداری دارد. همچنین این یافتهها نشان داد که بین میزان تأثیرات آزمون سراسری بر معلمان زن و مرد رشتههای ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی مدرسههای دولتی و غیر دولتی مناطق مختلف آموزش و پرورش تهران تفاوت معنیداری وجود ندارد (05/0
کلیدواژههای فارسی مقاله
آزمون سراسری، ارزشیابی، تدریس، معلمان،
عنوان انگلیسی
The Impact of University Entrance Exam on Teaching and Evaluation from the Viewpoints of Teachers
چکیده انگلیسی مقاله
The goal of this research was to investigate the impact of University Entrance Exam on teaching and evaluation from the viewpoints of teachers. This descriptive research was categorized as a causal-comparative research type. The statistical population was composed of teachers of all secondary schools in Tehran in the academic year 2014-2015. Then, 193 teachers were selected as the sample group using multistage cluster sampling method. The research tool was limited to the "Questionnaire on the Impact of University Entrance Exam from the Viewpoint of Teachers" (Fathabadi, 2014). The research data were analyzed using the T-test, One-sample T-test, Independent T-test and MANOVA, which were analyzed later by SPSS Software (Version 24). The results of data analysis showed that the University Entrance Exam had significant impacts on teachers' preferences and teaching (p< 0/001), teachers' evaluation (p< 0/001), students' motivation to learn (p< 0/001), teachers' target-setting and attitudes (p< 0/001) and teachers' attitudes towards preparation classes for the University Entrance Exam (p< 0/001). Also, these findings showed that there was no significant difference between the impacts of University Entrance Exam on male and female teachers in such fields as mathematics and physics, empirical sciences and humanities in public and non-governmental schools in different educational districts of Tehran (p>0/05).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
University Entrance Exam, evaluation, teaching, teachers
نویسندگان مقاله
جلیل فتح آبادی |
دانشیار گروه روان شناسی، دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
بیتا شلانی |
دانشجوی دکتری تخصصی روان شناسی، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
سعید صادقی |
دانشجوی دکتری تخصصی روان شناسی بالینی، دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_29984_c336c9017e6a31dbca298aa05bf231e1.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-567235.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات