این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۰، شماره ۴۰، صفحات ۱۲۵-۱۶۵
عنوان فارسی
ارزیابی درونی گروههای پژوهشی مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر ارزیابی درونی گروههای پژوهشی مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی است. این پژوهش، مطالعهای توصیفی از نوع ارزشیابی بوده و برحسب هدف نیز پژوهشی کاربردی است. جامعه آماری پژوهش شامل 22 عضو هیئت علمی، 16 کارشناس و یک مسئول کتابخانه است. با توجه به محدود بودن جامعه آماری از روش نمونهگیری سرشماری استفاده شد. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامههای محققساخته بود که روایی آن به تأیید صاحبنظران رسید. برای بررسی پایایی پرسشنامهها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد و این ضریب برای پرسشنامه اعضای هیئت علمی 97/0، کارشناسان 96/0، وضع موجود 88/0 و وضع مطلوب 88/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آماری توصیفی و آمار استنباطی (آزمون t نمونههای جفت شده) استفاده شد. یافتههای پژوهش بیانگر آن است که بین وضعیت موجود و مطلوب اهداف مؤسسه تفاوت معنیداری وجود دارد. همچنین برای ارزیابی عوامل درونداد مؤلفههای منابع مالی و تجهیزات؛ عوامل فرایند مؤلفههای مدیریت گروه، فعالیتهای برونگروهی و کارکردهای گروه و عوامل برونداد مؤلفههای بازده آموزشی، محصولات پژوهشی، خدمات اجتماعی و فعالیتهای اجرایی، بررسی شد. بر اساس یافتهها وضعیت کیفیت هر یک از عوامل در سطح نسبتا مطلوب قرار دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Internal Evaluation of Research Groups in Institute for Research & Planning of Higher Education (IRPHE)
چکیده انگلیسی مقاله
The Purpose of this descriptive Study is the internal evaluation of research groups in Institute for Research and Planning of Higher Education (IRPHE). This is a descriptive-evaluative study and based on the goal, it is an applied research. The population of the study includes faculty member (N=22), employees (N=16), librarian (N=1). Due to the limited population of the study, data was collected through census sampling and researcher-made questionnaire. The Cronbach` Alpha is used to estimate the reliability coefficient for each questionnaire (faculty members=.97, employees=.96, present situation of the goals=.88 and desired situation of the goals=.88). Also descriptive and inferential statistics were applied to analyze the data. The results indicate that there is a significant difference between present situation and desired situation of IRPHE goals. Meanwhile, three factors were analyzed in this study; Input Factors (using financial resources and facilities as components), Process Factor (including regulations, approvals, group meetings, group management and group performance) and Output Factors (including educational outcomes, research products, social services and administrative activities). According to these three factors the results illustrates that the quality of each factors are relativity optimal
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ندا رضایی |
کارشناس ارشد مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی
اصغر زمانی |
استادیار گروه مدیریت آموزش عالی مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_29990_b5000c3fc084abafe871366020b5721e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-567240.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات