این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، جلد ۷، شماره ۲۰، صفحات ۷۳-۱۰۲

عنوان فارسی واکاوی شایستگی‌های دانش‌آموختگان رشته‌ مدیریت آموزشی برای اشتغال در بخش آموزش و توسعه منابع انسانی سازمان‌های صنعتی
چکیده فارسی مقاله این پژوهش با روش ترکیبی اکتشافی و با هدف شناسایی و بررسی شایستگی‌های دانش‌آموختگان رشته مدیریت آموزشی برای اشتغال در بخش آموزش و توسعه منابع انسانی سازمان‌های صنعتی اجرا شده است. در بخش کیفی با کاربست روش‌های نمونه‌گیری هدفمند و گلوله‌ برفی، با دانش‌آموختگان و استادان رشته مدیریت آموزشی، مصاحبه شد. با تحلیل محتوا و کدگذاری مصاحبه‌ها، تعداد 13 بعد شناسایی شد. در مرحله‌ کمی با استفاده از شایستگی‌های شناسایی شده، پرسشنامه‌ای با روایی و پایایی مناسب تدوین شد و تعداد 126 نفر از دانش‌آموختگان آن را تکمیل کردند. در بخش کمی با استفاده از آزمون تی تک‌­نمونه‌ای، آزمون فریدمن و تحلیل واریانس یک‌راهه، داده‌های پژوهش تجزیه ‌ وتحلیل شد. نتایج نشان داد که وضعیت شایستگی مدیریت منابع انسانی در حد متوسط و شایستگی‌ تجربی، مهارت انگلیسی و دانش عمومی در حد کمتر از میانگین بودند. شایستگی‌های دانش حرفه‌ای، اداری- اجرایی، توسعه حرفه‌ای، اخلاق حرفه‌ای، سواد فاوا، نگرشی، شخصیتی، روابط انسانی و فکری بالاتر از میانگین بودند. همچنین، نتایج تحلیل واریانس یک‌راهه نشان داد که بین دانش‌آموختگان دانشگاه‌های دولتی شهر تهران تفاوت معنی‌داری از نظر وضعیت شایستگی‌ها وجود نداشت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Analysis of the Competencies of Educational Administration Graduates for Working in the Training Sector and Development of Human Resources in Industrial Organizations
چکیده انگلیسی مقاله This research is done with the combine exploration approach with the aim of recognizing and analyzing the competencies of the graduates of educational administration to work in the fields of education and development of human resources in industrial organizations. In the qualitative part, with objective and snowball sampling, graduates and professors of educational management were interviewed. With the analysis of the content and coding the interviews, 13 aspects were assessed. In the qualitative phase, based on the assessed qualifications, a questionnaire with an appropriate level of validity and stability was prepared and filled in by 126 graduates. In the qualitative part, the data of  the research were analyzed using one sample T-test and ANOVA. The results show that the competencies in human resources management were at an average level, the experimental competencies and the degree of command of English were below the average, and the professional knowledge, administrative and executive, professional development, professional ethics, ICT literacy, perceptional, characteristic, communication and intellectual were above the hypothetical average of the research. Furthermore, the results of the Analysis of  Variance didn't show a meaningful difference in terms of the competencies among graduates of state universities in the city of Tehran. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد فرزانه |
دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)

حسن رضا زین آبادی |
دانشیار گروه مدیریت آموزشی دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)

فاطمه دارابی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)


نشانی اینترنتی http://jresearch.sanjesh.org/article_30028_ab9bb70952944cf25abfa0f458cc4aaf.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-567542.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات