این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۷، شماره ۲۰، صفحات ۱۳۵-۱۵۳
عنوان فارسی
بررسی مقایسهای میزان سرمایه اجتماعی و سرمایه روانشناختی در دانشجویان دانشگاههای حضوری و آموزش از دور
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف مقایسه میزان سرمایه اجتماعی و سرمایه روانشناختی دانشجویان دانشگاههای حضوری و آموزش از دور اجرا شد. روش این پژوهش از نوع علی- مقایسهای و جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان دانشگاههای حضوری و آموزش از دور در سال تحصیلی 94-93 بود. دادههای تحقیق از بین دانشجویان دانشگاههای پیام نور استانهای تهران، گیلان و اردبیل و دانشگاههای حضوری تهران، گیلان و محقق اردبیلی با روش نمونهگیری در دسترس گردآوری شد. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامههای سرمایه اجتماعی و سرمایه روانشناختی بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها از تحلیل واریانس چندمتغیره و تحلیل ممیز استفاده شد. نتایج نشان داد که میزان سرمایه اجتماعی نظام آموزش از دور پایینتر از دانشگاههای حضوری است و بین سرمایه روانشناختی در دو گروه، تفاوت معنیداری وجود ندارد. همچنین نتایج نشان داد که از بین مؤلفههای سرمایه اجتماعی، میانگین نمرههای سه متغیر اعتماد اجتماعی، مشارکت علمی و شبکه اجتماعی در دانشجویان دانشگاههای سنتی و آموزش از راه دور تفاوت معنیداری وجود دارد و این متغیرها قادر به پیشبینی عضویت افراد در دانشگاههای حضوری و آموزش از دور هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Comparative study of social capital and psychological capital among the Students of Conventional and Distance Education Universities
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to compare the social capital of traditional and distance education students was psychological capital. This research was comparative and population of traditional and distance education students in the academic year 94-93. Data from students of Payam Noor University of Tehran, Gilan and Ardebil (395) and the traditional University, Tehran University, Gilan University and Mohaghegh Ardabili (384) with multi-stage cluster sampling distribution ratio were collected. To collect data, questionnaires and psychological capital was social capital. To analyze the data, multivariate analysis of variance and discriminant analysis were used. The results showed that the social capital of traditional distance education universities is lower and there is no significant difference between psychological capital. The results also showed that the dimensions of social capital, social trust scores three variables, scientific collaboration and social networking among students of traditional universities and distance learning there is a significant difference And these variables able to predict membership in traditional universities and their education.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بهزاد رسول زاده |
هیات علمی گروه علوم تربیتی پیام نور گیلان
عیسی جعفری |
دانشیار گروه روانشناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه پیام نور واحد استارا
علی مقدم زاده |
استادیار دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_30030_78bf1a752a21a8dbd10dde7b78170e64.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-567544.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات