این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، جلد ۲۷، شماره ۱۵۶، صفحات ۱۹۴-۱۹۸

عنوان فارسی تأثیر هشت هفته تمرینات پیلاتس بر تعادل و پارامترهای کینماتیکی راه رفتن دانش آموزان ناشنوای مقطع متوسطه
چکیده فارسی مقاله   سابقه و هدف: ناشنوایان به علت نقص در سیستم دهلیزی، که خود این سیستم یکی از اصلی‌ترین بخش‌های کنترل تعادل در انسان می‌باشد، تعادل ضعیف‌تری نسبت به سایر افراد سالم دارند. مواد و روش‌ها: این تحقیق از نوع نیمه‌تجربی به‌صورت پیش‌آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. 32 نفر دانش‌آموز ناشنوا انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شد. گروه تجربی تمرینات را به مدت 8 هفته و هر هفته سه جلسه انجام دادند. قبل از شروع دوره و نیز بعد از پایان دوره از هر دو گروه، تست‌های تعادلی بس ( BESS)1 و تست تعادلی زماندار برخاستن و رفتن ( TUG)2، تست 10 متر راه رفتن و طول گام مورد بررسی قرار گرفت و نتایج با استفاده از نرم افزار SPSS، آزمون تی وابسته و تحلیل کوواریانس، تحلیل شد (P< 0/05). یافته‌ها: نتایج آزمون تحلیل کوواریانس، اختلاف معناداری را در پس آزمون تست‌های TUG ، BESS، سرعت راه‌رفتن و طول گام در هر دو گروه مداخله و کنترل نشان داد. استنتاج: تمرینات پیلاتس میزان تعادل ایستا و پویا، سرعت راه‌رفتن و طول گام دانش‌آموزان ناشنوا را بهبود می‌دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تمرینات پیلاتس، ناشنوا، تعادل، پارامترهای کینماتیکی

عنوان انگلیسی Effect of 8-Week Pilates Exercises on Kinematic Parameters of Balance and Gait in Deaf High School Students
چکیده انگلیسی مقاله Background and purpose: People who are deaf have poorer balance due to defects in vestibular system, which is one of the major systems of the human balance control. Materials and methods: A pretest-posttest semi-experimental study was designed with pretest-posttest and control group. Thirty two deaf students were randomly divided into two groups. The experimental group did Pilates exercises for 8 weeks, 3 sessions per week. Balance tests, including the BESS test, TUG test, 10 meters walking test and step length measurement were done before and after the study. Data was analyzed using SPSS. Dependent t-test and covariance analysis (ANCOVA) were run at P< 0.05. Results: Covariance analysis showed significant differences between experimental and control groups at posttest in BESS, TUG, step length, and walking speed tests. Conclusion: Pilates exercises improved the static and dynamic balance, walking speed and step length in deaf students.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Pilates exercises, deafness, balance, kinematic parameters

نویسندگان مقاله رامین بلوچی | ramin baluchi
assistant professor, department of sports injury and corrective exercises, faculty of physical education and sport sciences, allameh tabataba’i university, tehran, iran
استادیار، گروه آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

فریده باباخانی | farideh babakhani
assistant professor, department of sports injury and corrective exercises, faculty of physical education and sport sciences, allameh tabataba’i university, tehran, iran
استادیار، گروه آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

رحمان شیخ حسینی | rahman sheikhhoseini
assistant professor, department of sports injury and corrective exercises, faculty of physical education and sport sciences, allameh tabataba’i university, tehran, iran
استادیار، گروه آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

محسن پناهی ینگ آباد | mohsen panahi yeng abad
assistant professor, department of sports injury and corrective exercises, faculty of physical education and sport sciences, allameh tabataba’i university, tehran, iran
استادیار، گروه آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

الهام شیرزاد | elham shirzad
assistant professor, department of sports injury and corrective exercises, school of physical education and sport sciences, university of tehran, tehran, iran
استادیار، گروه آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jmums.mazums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-7205-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/119/article-119-568545.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پزشکی فیزیکی و توانبخشی
نوع مقاله منتشر شده گزارش کوتاه
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات