این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۰، شماره ۶، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی اثربخشی روش تلفیقی بسته آموزشی" قانون مداری در حرفه مامایی" و آموزش دانشجو محور در ارتقا کیفیت واحد درسی حقوق و پزشکی قانونی در مامایی
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: آموزش مسائل قانونی به صورت کاربردی و متناسب درحرفه مامایی به دلیل پوشش حیطه وسیعی از خدمات بهداشتی و درمانی این حرفه، از جایگاه مهم وخطیری برخوردار است. هدف از پژوهش حاضر ارائه و تلفیق روش آموزش دانشجو محور مشارکتی و ارائه بسته آموزشی در راستای ارتقا کیفیت واحد درسی حقوق و پزشکی قانونی در مامایی می باشد. روش بررسی : پژوهش حاضر، یک مطالعه مداخله ای بود. که جامعه پژوهش را دانشجویان مامایی کارشناسی مامایی که مجموعا  90 نفر بودند، تشکیل دادند. جمع آوری اطلاعات توسط سه پرسشنامه محقق ساخته "ارزیابی واحد حقوق و پزشکی قانونی در مامایی، میزان آگاهی دانشجویان در مورد مباحث پزشکی قانونی در مامایی و رضایت دانشجویان از نحوه برگزاری کارگاهها"، انجام شد به منظور  توصیف داده ها از نرم افزار20 -Spss و روش های آماری توصیفی، آزمون تی وابسته و  ویلکاکسون استفاده شد. یافته ها: بر اساس نتایج پژوهش میانگین نمره آگاهی دانشجویان در زمینه مباحث قانون در مامایی پس از برگزاری کارگاه (14/05 از 18) در مقایسه با پیش از برگزاری کارگاه (8/4 از 18) به طور معناداری افزایش یافته بود(0/005>P).در رابطه با بسته آموزشی مذکور حدود 80 درصد دانشجویان محتوی بسته آموزشی را مناسب دانسته و ابراز داشته اند که این بسته می تواند به عنوان منبع کمک آموزشی در دسترس، به ارتقا فعالیت های قانونمند آنها کمک نماید. نتیجه گیری : استفاده از روش آموزشی تلفیقی،  برگزاری کارگاه آموزشی دانشجو محور مشارکتی و ارئه بسته آموزشی تکمیلی به عنوان روش های نوین آموزش پزشکی می تواند در ارتقای کیفیت آموزش واحد حقوق و پزشکی قانونی در حرفه مامایی نقش مهمی داشته باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش، اخلاق، قانون، ماما

عنوان انگلیسی Effectiveness of The Combination of an Educational Package of "Legitimacy in Midwifery" and Student-Centered Learning in Order to Improve the Quality of Law and Forensics Course in Midwifery
چکیده انگلیسی مقاله background and Aims: Practical and proportional education of legal issues in the midwifery is important as a result of covering a wide range of health care services. This study aimed to present and integrate the student-centered participatory teaching method and provide an educational package in order to improve the quality of the legal and medical law course in midwifery. Methods: This was a case-control study. Statistical population consists of 90 midwifery students. Three researcher made questionnaires: "evaluation the unit of rights and forensic in midwifery, knowledge of students about of forensic medicines issues in midwifery and student satisfaction of the workshop" was used for collecting data. Finally, to describe the data SPSS-20 software, descriptive statistical methods, t-test and Wilcox on tests were used. Results: According to the results the average score of student's knowledge in forensic issues in midwifery had increased significantly (P< 0.005) after the workshop (14.05 of 18) compared to before the workshop (4.8 of 18). About the educational package the 80% of students considered the contents of the curriculum to be appropriate for training and expressed that the package could be used as a source of educational assistance available to enhance their legal activities Conclusion: According to the results, using combination learnin method, holding a participatory student-centered workshop and presenting a supplementary educational package can improve the quality of law and forensics course in midwifery. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Education, teaching, Law, Ethical Issue, midwife

نویسندگان مقاله لیلا اسدی | leila asadi
department of midwifery, faculty of nursing and midwifery, shahid sadoughi university of medical sciences, yazd, iran
گروه مامایی، دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد،ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)

مریم دافعی | maryam dafei
department of midwifery, faculty of nursing and midwifery, shahid sadoughi university of medical sciences, yazd, iran
گروه مامایی، دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد،ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)

شهناز مجاهد | shahnaz mojahed
department of midwifery, faculty of nursing and midwifery, shahid sadoughi university of medical sciences, yazd, iran
گروه مامایی، دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد،ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)

مریم محمدی مهدی آباد زاده | maryam mohammadi mehdi abad zadeh
department of midwifery, faculty of nursing and midwifery, shahid sadoughi university of medical sciences, yazd, iran
گروه مامایی، دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد،ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1549-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده کاربردهای تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات