این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۰، شماره ۶، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی تبیین و اعتبار سنجی مؤلفه‌ها و شاخص‌های بین المللی سازی دانشکده‌های مجازی
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف تبیین و اعتبار سنجی مؤلفه‌ها و شاخص‌های بین المللی سازی دانشکده‌های مجازی انجام شده است. روش بررسی: این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی- تحلیلی است. در مرحله اول با رویکرد اکتشافی ـ تطبیقی و مطالعه ادبیات، مراحل فرایند بین المللی سازی آموزش شناسایی و مؤلفه‌های تأثیرگذار بر آن احصاء گردیده‌اند، سپس مؤلفه‌ها با آزمون تی مستقل اعتبارسنجی شده‌اند (100 نفر نمونه)، در مرحله بعد با استفاده از روش دلفی شاخص‌هایی برای این ابعاد معرفی شده (20 نفر نمونه) و در انتها با اجرای مدلهای ساختاری (250 نفر نمونه) به اکتشاف و تأیید آنها پرداخته شده است. یافته‌ها: نتایج حاصل از اعتبار سنجی مؤلفه‌ها نشان می‌دهد با توجه به اینکه پی مقدار سطح کفایت مطلوب در تمامی مؤلفه‌ها بیشتر از 0.05 است فرض صفر که کفایت مطلوب شاخصهای بین المللی سازی آموزش است مورد تأیید قرار گرفته است، بنابراین 13 مؤلفه به عنوان ابعاد مؤثر «بین المللی سازی آموزش» معرفی شده‌اند. سپس با استفاده از تکنیک دلفی 41 شاخص به عنوان شاخص‌های مؤثر؛ معرفی و با استفاده از معادلات ساختاری مورد تأئید قرار گرفته‌اند. نتیجه گیری: شاخص‌ها و مؤلفه‌های مطلوب بین المللی سازی آموزش مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته‌اند و سعی شده است زمینه‌ای فراهم شود تا با تدوین این شاخص‌های غالب، طراحی دانشکده‌های بین المللی مجازی و اقدامی در جهت تحقق این امر مهم فراهم آید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Explain and Validate the Components and Indicators of Internationalization of Virtual Colleges
چکیده انگلیسی مقاله Aims: The purpose of this study is to explain and validate the components and indicators of internationalization of virtual colleges. Methods: This is an applied research in terms of purpose and descriptive-analytical study in terms of method. In the first stage, with the comparative- exploratory approach and the study of literature, the stages of the internationalization process of education and its components have been identified. Then, the components were validated by independent t-test (100 samples), In the next step, by using the Delphi method, indicators for these dimensions introduced (20 samples) and Finally, they have been explored and verified by doing of structural models (250 samples) Results: The results of the validation of the components show that the level of optimal adequacy in all components is more than 0.05, the zero assumption is appropriated therefore, 13 components have been introduced as effective dimensions of internationalization of education. Then, by using the Delphi technique, 41 indicators were introduced as effective indicators, and validated by using structural equations models Conclusion: Indicators and desirable components of internationalization of education have been studied and analyzed, and it has been attempted to provide the base in which by introducing of these dominant indicators, to achieve the designing of virtual colleges.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله آزیتا سلاجقه | azita salajegheh
department of distance learning, faculty of psychology and educational science, payame noor university, tehran, iran
گروه برنامه ریزی آموزش از دور، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)

مهران فرج اللهی | mehran farajollahi
department of distance learning, faculty of psychology and educational science, payame noor university, tehran, iran
گروه برنامه ریزی آموزش از دور، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)

نعمت الله موسی پور | nematollah moosapur
department of curriculum, faculty of psychology and educational science, farhangian university, tehran, iran
گروه برنامه ریزی درسی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فرهنگیان (Farhangian university)

محمدرضا سرمدی | mohamadreza sarmadi
department of distance learning, faculty of psychology and educational science, payame noor university, tehran, iran
گروه برنامه ریزی آموزش از دور، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1711-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آموزش مجازی علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات