این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
بررسی مسایل اجتماعی ایران
، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۲۵۹-۲۷۶
عنوان فارسی
عوامل جامعه شناختی تاثیرگذار بر استفاده از برند در میان زنان مراجعهکننده به مراکز خرید شهر تهران
چکیده فارسی مقاله
مدرنیته باعث دگرگونی و تغییرات سریع در مد شده است. مد از پیامدهای مدرنیته است و این مدرنیته است که سرعت و تنوع را در درون خود، برای انسان به ارمغان آورده است. مد نقش مهمی در بازتولید روابط طبقاتی ایفا میکند. امروزه استفاده از برند تا حدودی ملاک تشخیص افراد و جایگاه اجتماعی و ثروت و موفقیت آنها میباشد. جوانان نیز بر حسب مقتضیات سنی انتظار دارند از ارزش واحترام دیگران برخوردار باشند و برای رسیدن به این هدف از ابزارها و شیوههای مختلف استفاده میکنند. این پژوهش به طور عمده بر سهم تبلیغات، اتحاد و تمایز یافتگی افراد در جامعه به عنوان متغیرهای استفاده از برند و مدگرایی متمرکز است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی میباشد و مطالعه برروی 210 نفر از زنان مراجعهکننده به مراکز خرید شهر تهران انجام گرفت. بدین منظور از ابزار پرسشنامه با 74سوال استفاده گردید. انتخاب نمونهها بصورت تصادفی بوده است. هدف این پژوهش، بررسی سه عامل مؤثر در مد گرایی و ارتباط آن با برند میباشد. این عوامل شامل تبلیغات، اتحاد و تمایز است. اتحاد میل به همرنگی با دیگران را ارضا میکند و تمایز میل به جدایی و ممتاز بودن از دیگران را برآورده میسازد. نتایج نشان میدهد بین تبلیغات و برند رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و همچنین دو عامل تمایز و اتحاد ( با اختلاف کمی) رابطه مثبت و معناداری با برند دارند. در نهایت میتوان گفت که استفاده از برند میتواند با افزایش مدگرایی رابطه معناداری داشته باشد
کلیدواژههای فارسی مقاله
برند، تبلیغات، مدگرایی، مصرف، مراکز خرید، تهران،
عنوان انگلیسی
Sociological Factors Affecting Brand Use Among Women Referring to Shopping Centers in Tehran
چکیده انگلیسی مقاله
Modernity has undergone transformation and rapid changes in fashion. Fashion is a consequence of modernity, and this is the modernity that brings the speed and diversity within itself to human beings. Fashion plays an important role in restoring class relations. Today, brand use is partly about identifying people and their social status and wealth, also their success. Young people have eexpectations based on age requirements and use different tools and methods to achieve their goals. This research mainly focuses on the contribution of advertising, the unification and differentiation of individuals in society as brand and model variables. The research method is descriptive correlation. A study was conducted on 210 women referring to shopping centers in Tehran. For this purpose, a questionnaire with 74 questions was used. Selection of samples has been random. The purpose of this study is to investigate three factors affecting modeling and its relationship with brand. These factors include advertising, unity and differentiation. It satisfies the desire for harmony with others and fulfills the distinction between the desire for separation and privilege from others. The results show that there is a positive and significant relationship between advertising and brand, and there are also relationship between distinct and unity (with little difference) with brand. Finally, it can be said that using brand can have a significant relationship with increasing modernity
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Brand, Advertising, Modeling, Consumption, Shopping Centers
نویسندگان مقاله
افسانه توسلی |
عضو هئیت علمی دانشگاه الزهرا س ؛ پست الکترونیکی afsaneh_tavassoli@alzahra.ac.ir
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
فاطمه سمواتی |
کارشناسی ارشد مطالعات زنان دانشگاه الزهرا س ؛ پست الکترونیکی fa.samavati@gmail.com
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
معصومه فتحعلی زاده |
کارشناسی ارشد مطالعات زنان دانشگاه الزهرا س ؛ پست الکترونیکی fathaliza120m@gmail.com
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
نشانی اینترنتی
https://ijsp.ut.ac.ir/article_65062_8ae2628337a45314819c929150e6bebc.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/640/article-640-571868.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات