این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۱۰، شماره ۳، صفحات ۳۹۵-۴۱۵

عنوان فارسی تحلیل مدل رفتاری کسب و کارهای نوپا با استفاده از مدل توسعه مشتری (مطالعه موردی: کسب و کارهای نوپای مستقر در شتاب دهنده‌های شهر تهران)
چکیده فارسی مقاله با وجود گسترش روزافزون نقش و اهمیت کسب‌وکارهای نوپا در جوامع، مفهوم مختصری درمورد الگوهای رفتاری کسب‌وکارهای نوپای موفق در ادبیات کارآفرینی وجود دارد. هدف این پژوهش، تحلیل الگوی رفتاری کسب‌وکارهای نوپای ایرانی در شهر تهران براساس مدل توسعۀ مشتری است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی است و برحسب روش گردآوری اطلاعات، کیفی و با استفاده از روش مطالعۀ موردی از نوع طرح پژوهش قالبی یا مبتنی‌‌بر تمپلیت، با 12 کسب‌و‌کار نوپای مستقر در شتاب‌دهنده‌های شهر تهران که با روش نمونه‌گیری قضاوتی انتخاب شده بودند، مصاحبه‌های عمیق انجام گرفته است. مطابق نتایج، رفتارهای تمرکز بر مشکل قبل از راه‌حل، تمایل به آزمون‌وخطا، شروع با مقیاس پایین، انعطاف‌پذیری یا تغییر مسیر، توسعۀ محصول هم‌زمان با توسعۀ مشتری، پایین نگه‌داشتن هزینه‌ها یا زیان قابل‌تحمل، احتمال موفقیت کسب‌وکارهای نوپا را افزایش می‌دهد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Analyzing Start Ups’ Behavioural Model Based on the Customer Development Model (Case Study: Startups in the Accelerators of Tehran)
چکیده انگلیسی مقاله Despite the increasing importance of start ups for countries, there is incomplete understanding of successful start ups' bahavioural model in the entrepreneurship literature. In this vein, this research aims to analyze the behavioural model of successful start ups in accelerators of Tehran. Our indepth analysis of 12 start ups with template case study strategy indicates that the behavioural model of successful start ups fits the customer development model. In particular, six behavioural principles entailing focusing on problem before solution, tendency for trial and error, stating with low scale, flexibility, the simultaneous development of customers and products, and reducing the costs or affordable loss are the dominant bahaviours observed in this study. This provides valuable insights for scholars and potential entrepreneurs in regard to effective behavioural actions while starting a new business.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله کمال سخدری |
استادیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

بهروز زارعی |
ذلنشیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

بهزاد صادقی |
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_65029_2a1080a7bbaabb6145198c3aa78a1496.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-571897.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات