این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۰، شماره ۳، صفحات ۴۵۷-۴۷۵
عنوان فارسی
شناسایی الگوی رشد کسب و کارهای کوچک و متوسط در صنعت غذایی ایران، با استفاده از نظریه برخاسته از داده ها
چکیده فارسی مقاله
در دهههای گذشته یکی از دغدغههای عمده در حوزۀ صنایع غذایی ایران، شکست کسبوکارهای کوچک و متوسط در تبدیل آنها به شرکتهای رشدیافته و شناختهشده بوده است. با توجه به سهم عمدۀ آنها در رشد اقتصادی، این مسئله بیان میشود که الگوی رشد کسبوکارهای مذکورکدام است؟ بهمنظور رسیدن به الگوی رشد این کسبوکارها، از روش کاربردی (بر حسب هدف)، رویکرد کیفی (بر اساس گردآوری نظامند دادهها) و راهبرد داده بنیاد استفاده شد. گردآوری دادهها، طی مصاحبۀ عمیق با 13 نفر از مؤسسان کسبوکارهای کوچک و متوسط، در حوزۀ صنایع غذایی استان تهران صورت گرفت که فرایند رشد را تجربه کردهاند. روش نمونهگیری در این پژوهش، گلولۀ برفی است و الگوی بهدستآمده نشان میدهد، مقولۀ اصلی که به پیامدهای رشد منجر میشود، استمرار اشتیاق کارآفرینانه است. چنانچه برخی شرایط زمینهساز، بر استمرار اشتیاق کارآفرینانه تأثیرگذار باشد، میتوان از طریق راهبردها و تحت تأثیر ویژگیهای محیطی و واسطهای خاص، شاهد رشد این شرکتها بود و بر این اساس، سیر داستان ترسیم میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying Growth framework for Small and Medium-Sized Enterprises In Iran Food Industry, using Grounded Theory
چکیده انگلیسی مقاله
During the previous decade, SMEs' failure in transforming into established businesses, in food industry has been one of the major concerns. Thus the aim of this research is responding to this concern :what is the SMEs growth factores in Iran food industry? for this reason, researchers use qualitative strategy and Grounded Theory. data collection has done by depth interview instrument(13 entrepreneur).The analysis of data shows that core factor is "continues entrepreneurial passion" that lead to growth outcomes. If some casual conditions influence on entrepreneurial passion, we can observe SME's growth, by strategies, environmental and mediator factores.with regard to this process the story and propositions are written.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
SMEs, Growth framework, Food industry, Grounded Theory
نویسندگان مقاله
شیما فرخ |
دانشجوی دکتری مدیریت استراتژیک دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
اسدا کردناییج |
دانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
سید حمید خداداد حسینی | seyed hamid khodadad hosseini
ستاد دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
محمدرضا زالی | mohammad reza
استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_65026_ffdfe86c2d49d72c1c67511999682b8c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-571900.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات