این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
اخلاق در علوم و فناوری
، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۳۹-۴۷
عنوان فارسی
رابطۀ اخلاق حرفهای با اعتماد آفرینی در میان اعضای هیات علمی
چکیده فارسی مقاله
زمینه: برخورداری و رعایت استانداردهای اخلاق حرفهای از سوی اعضاء هیأت علمی میتواند در افزایش اعتماد آفرینی ایشان نقش مهمی داشته باشد. برهمین اساس پژوهش حاضر با هدف بررسی دیدگاه اساتید نسبت به نوع و میزان رابطه مؤلفههای اخلاق حرفهای و اعتماد آفرینی اعضاء هیات علمی دانشگاه انجام گردیده است. روش: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل 410 نفر اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران بوده که از این تعداد، 196 نفر به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری دادههای پژوهش از دو پرسشنامه محقق ساخته اخلاق حرفهای و اعتماد آفرینی استفاده شد. دادههای تحقیق پس از جمعآوری با استفاده از نرم افزار spss و آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن مورد تحلیل قرار گرفتند. یافتهها: نتایج بررسی دیدگاههای اساتید در این تحقیق نشان داده است که بین دو متغیر اخلاق حرفهای و مؤلفههای آن، با اعتمادآفرینی اعضاء هیأت علمی رابطه مستقیم معناداری وجود دارد. نتیجهگیری: توجه به استانداردهای اخلاق حرفهای اعضاء هیات علمی میتواند یکی از راهبردهای اساسی جهت افزایش اعتماد آفرینی آنان در محیطهای دانشگاهی باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اخلاق حرفهای، اعتماد، اعتماد آفرینی، اعضاء هیات علمی
عنوان انگلیسی
The Relationship between Professional Ethics and Restore Confidence among Faculty Members
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Having professional and ethical standards for faculty members can play an important role in enhancing restore confidence in their performance. The aim of this study is to consider the relationship between professional ethics and restore confidence among faculty members. Method: The method of this study is descriptive-correlation. The statistical population was 410 academic members at Iran University of Science and Technology in 2015-2016. From this population, 196 people were selected randomly as a sample. For data collection, two self made questionnaires were used for professional ethics and trust. Data were analyzed using SPSS statistics software and Spearman correlation coefficient. Results: The results of this study have shown that the views of professors between the two variables professional ethics and its components, there is a significant direct relationship with the faculty members restore confidence. Conclusion: Attention to the standards of professional ethics of faculty members can be one of the important strategies to increase the restore confidence academic members.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1-100&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/574/article-574-572418.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات