این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۱۰، شماره ۱، صفحات ۱-۲۲
عنوان فارسی
شناسایی کارکردهای انجمنهای خبرگی آنلاین
چکیده فارسی مقاله
امروزه تشکیل انجمنهای خبرگی از طریق نرمافزارهای ارتباطی موبایلی بیشتر شده، از این رو به مطالعه در این زمینه و کارکردهای آن توجه میشود. این پژوهش ضمن شناسایی کارکردهای مثبتِ انجمنهای خبرگی از طریق تکنیک تحلیل تم، با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی به دستهبندی آنها پرداخته است. پژوهش به روش آمیخته از نوع متوالی ـ کیفی، کمی انجام شده است. در بخش کیفی از منابع کتابخانهای و در بخش کمی از پرسشنامۀ محقق ساخته استفاده شده است. در بخش کیفی، کارکردها از طریق مرور مبانی نظری، احصا شدهاند. جامعۀ آماری بخش کمی را افراد شاغل در سازمانهای دولتی و شرکتهای خصوصی تشکیل میدهد که از طریق نرمافزارهای ارتباطی نظیر وایبر، واتسآپ و تلگرام در گروههای ایجادشده در گوشیهای همراه خود با همکاران عضو هستند. همچنین روش نمونهگیری این بخش، در دو مرحلۀ انتخاب گروهها و انتخاب افراد، هدفمند است. 446 نفر در قالب 19 گروهِ نمونه، به پرسشنامه پاسخ دادهاند. 38 تم اصلی شناسایی شد که در شش دستۀ نوآوری و حل مسئله، مبادلۀ دانش و اطلاعات، هویت جمعی، دانشگری، توسعۀ مستمر، کسب و خلق ارزش جا گرفتهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying Functions of Online Community of Practice
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, there is a growing trend in the constitution of community of practice (COP) through cell phone communication software. So, studies about COP and its functions seem necessary. In this research, the positive functions of COP have been identified through theme analysis, and then the identified functions have been categorized using exploratory factor analysis. This research has been done in two phases using mixed-method approach. In the qualitative phase, library resources and in the quantitative phase, researcher-made questionnaire were used. In addition, in the qualitative phase, the functions were identified through literature review. The statistical population of the quantitative phase includes employees of public organizations and private firms who are a member of any groups, consisting of their colleagues, on their cell phones using social communication software such as: Telegram, WhatsApp, and Viber. Purposive sampling was used to select the groups and the individuals. 446 individuals, within 19 groups, filled out the questionnaire. 38 main themes have been identified and divided into 6 categories of innovation and problem solving, information and knowledge exchange, collective identity, knowledge ability, continual development, gain and create value.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی حمیدی زاده |
استادیار مدیریت دولتی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
رضا طهماسبی |
استادیار مدیریت دولتی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
عاطفه زارعان شیروان ده | zarean shirvan ده
کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
https://jitm.ut.ac.ir/article_63293_a0df9846e5026b3a9aaf173a4ff69682.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-573531.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات