این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۱۰، شماره ۱، صفحات ۴۷-۶۸
عنوان فارسی
تدوین استراتژی نوسازی سامانههای بانکداری متمرکز در بانکهای تجاری کشور (مطالعۀ موردی: یکی از بانکهای تجارتی کشور)
چکیده فارسی مقاله
با گذشت بیش از دو دهه از عمر سامانههای بانکداری متمرکز بانکهای کشور، اکنون ناکارآمدی و پاسخگو نبودن آنها نسبت به رفع نیازهای صنعت بانکداری روشن شده و نوسازی آنها به یکی از دغدغههای جدی مدیران بانکها مبدل شده است. مشتریان بانک بهصورت برخط، در تمام ساعات روز و تمام روزهای هفته از کانالهایی مانند خودپردازها، پایانههای فروش و اینترنت، از خدمات این سامانهها استفاده میکنند. اندک وقفهای در ارائۀ این خدمات، بانکها را با بحرانهای جدی مواجه میکند؛ از این رو انتخاب استراتژی مناسب برای نوسازی آنها اهمیت بسیار زیادی دارد. پژوهشگر با توزیع پرسشنامهای بین مدیران ارشد و متخصصان بانک، عوامل داخلی و خارجی مؤثر بر نوسازی را شناسایی کرد؛ سپس با توزیع پرسشنامۀ دیگری، به مطالعه و شناسایی عوامل یاد شده در بانک پرداخت. پس از تشکیل ماتریسهای IFE و EFE و تکمیل پرسشنامۀ توزیعشده، قوتها، ضعفها، فرصتها و تهدیدها شناخته شدند. پس از تبیین استراتژیها با روش SWOT و وزندهی به شاخصها با استفاده از روش AHP، استراتژیهای منتخب بهکمک روش QSPM رتبهبندی شدند و استراتژی با بالاترین رتبه بهعنوان مناسبترین استراتژی نوسازی مشخص شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بانکداری متمرکز، تدوین استراتژی، روش AHP، روش SWOT، روش QSPM،
عنوان انگلیسی
Developing Modernization Strategy for CORE Banking Systems among Iran’s Commercial Banks (Case Study: One of the Commercial Banks of Iran)
چکیده انگلیسی مقاله
After more than two decades of the emergence of CORE banking systems in Iran, their inefficiency and lack of accountability to the needs of the banks have become evident. Hence, modernization of CORE banking systems is one of the most serious concerns of the banks' managers. All the customers of the banks can access the services of these systems through online and 7*24 channels such as ATMs, PoS and / or Internet. Even the slightest interruption in the provision of these services can because banks face serious crises; therefore, choosing the right strategy for modernization is of utmost importance. The researcher could identify internal and external factors affecting modernization by distributing a questionnaire among banks' senior managers and experts. Afterwards, we used another questionnaire to identify internal and external factors affecting the target bank. Having formed the matrixes of IFE and EFE and completed the questionnaire, the related strengths, weaknesses, opportunities and threats were identified. Strategies were explained based on SWOT method, then the selected strategies were ranked by weighting of the indices with the help of AHP method using QSPM method. Finally, the strategy with the highest rank was determined as the most appropriate strategy for modernization in the target bank.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی رضاییان |
استاد گروه مدیریت دولتی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
سجاد شکوهیار |
استادیار گروه مدیریت و فناوری اطلاعات، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
سید جعفر مرتضویان فارسانی | seyed jafar mortazavian farsani
کارشناس ارشد مدیریت it، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
نشانی اینترنتی
https://jitm.ut.ac.ir/article_62787_dafeae152b24dd700b9202c1fbe8f77c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-573533.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات