این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۱۰، شماره ۱، صفحات ۱۱۷-۱۳۴

عنوان فارسی استخراج و مقایسۀ نقشۀ سلسله‎مراتبی ارزش برای یک محصول با درگیری بالا در فروشگاه‎های‌ مجازی و سنتی
چکیده فارسی مقاله در مطالعۀ حاضر تلاش می­شود با استخراج نقشۀ سلسله‎مراتبی ارزش و به‎کمک نظریۀ ابزار ـ هدف، چرایی رفتار خریداران لپ­تاپ از فروشگاه‎های مجازی و سنتی شناسایی شود. داده‌های لازم برای اجرای پژوهش از 40 دانشجو جمع‎آوری شده است که 20 نفر از آنان ضمن اعتماد بیشتر به فروشگاه‎ مجازی، تجربۀ جست‎وجوی لپ­تاپ، کسب اطلاعات و خرید آن را از این نوع فروشگاه داشتند و 20 نفر دیگر به فروشگاه سنتی اعتماد بیشتری داشته و خرید لپ‎تاپ را از این نوع فروشگاه انجام دادند. با استفاده از تحلیل محتوای مصاحبه‌ها، 6 ویژگی، 13 پیامد و 5 ارزش برای فروشگاه مجازی و 7 ویژگی، 16 پیامد و 5 ارزش برای فروشگاه سنتی شناسایی شد و بر اساس آن، نقشۀ تجمیعی سلسله‎مراتبی ارزش برای هر فروشگاه ترسیم گردید. در نقشۀ­ مربوط به فروشگاه‎های مجازی زنجیرۀ «امکان ایجاد پروفایل شخصی، سفارشی‌سازی، پیشنهاد‌های منحصربه‌فرد، تخفیف و ارزشمند بودن» و برای فروشگاه‎ سنتی زنجیرۀ «چانه‌زنی، تأثیرگذاری بر قیمت، صرفه­جویی، استفاده از منابع در مصارف دیگر و رفاه بیشتر» بیشترین تداعی را داشتند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Deriving and Comparing Hierarchical Value Map for a Highly Involved Product in Virtual and Traditional Market
چکیده انگلیسی مقاله This study aims to outline the reasons behind the behavior of those customers buying laptop from virtual and traditional market, through deriving hierarchical value map (HVM) using means-end theory. Data was gathered from 40 students using laddering interview. Twenty students had online shopping experiences and had more trust to E-stores and twenty others had more trust and experience buying from traditional stores. Using content analysis, 6 attributes, 13 consequences, and 5 values for the online stores, and 7 attributes, 16 consequences and 5 values for the traditional store were derived. At the next step aggregated Hierarchical Value Map (HVM) was depicted for each market. Regarding the virtual store map, the following linkage "possibility of creating a personal profile- customization- unique offers- discount-being valuable" and regarding the traditional value map the following links "bargaining- influencing the price- economization- putting resources to other use- more comfort" have shown to have the most associations among the interviewees.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله شهریار عزیزی |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

سید میلاد حسینی | seyed milad
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)


نشانی اینترنتی https://jitm.ut.ac.ir/article_63626_54cd599990aef0bc9453a455b5f84f5a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-573536.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات