این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۱۰، شماره ۱، صفحات ۱۳۵-۱۵۸
عنوان فارسی
ارائۀ چارچوبی برای مفهومسازی دفتر مدیریت دانش
چکیده فارسی مقاله
طراحی ساختار مؤثر برای مدیریت دانش، از عوامل حیاتی موفقیت آن در سازمان است. لازمۀ دستیابی به منافع پایدار و مستمر از مدیریت دانش نیز، ساختاردهی به آن و هویتبخشی به خبرگان این حوزه در ساختار سازمان است. این مقاله به مفهومسازی دفتر مدیریت دانش بهعنوان ساختار سازمانی مناسب برای مدیریت مؤثر دانش پرداخته و برای این منظور، از روش تحقیق فراترکیب استفاده کرده است. از 198 منبع یافت شده، طی مراحل اجرای فراترکیب 12 مقاله منطبق بر معیارهای پذیرفته شده بود. در نتیجۀ ترکیب یافتهها، مفهوم دفتر مدیریت دانش با 54 کد و 12 مفهوم در چهار مقولۀ هدف (راهبردی و عملیاتی)، ساختار (متمرکز، نامتمرکز و ترکیبی)، کارکرد (استراتژیها، فرایندها و سازوکارها) و نقش (کمیتۀ مدیریت دانش، مدیر ارشد دانش، مدیر دانش و متخصصان دانش) شکل گرفت. سازمانها میتوانند از نتیجۀ این پژوهش برای ایجاد ساختار مدیریت دانش مناسب برای خود بهرهمند شوند. طبق بررسیهای انجام شدۀ محققان، هیچ مقالهای که با این جامعیت و روش به مفهومسازی دفتر مدیریت دانش پرداخته باشد، یافت نشد و از این لحاظ مقاله دارای نوآوری است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Presenting a Framework for Conceptualizing Knowledge Management Office
چکیده انگلیسی مقاله
Designing an effective structure for knowledge management is one of the critical factors for its success in the organization. Structuring to KM and identifying the experts of this field in the structure of the organization is necessary to achieve the sustained and continuous benefits of knowledge management. This paper deals with the conceptualizing of knowledge management office as the organizational structure for effective management of knowledge. For this purpose, Meta-synthesize methodology was adopted. From 198 sources founded, 12 articles were consistent with accepted standards. As a result of combining the findings, concept of knowledge management office was figured with 54 codes, 12 concepts in the four themes including purpose (Strategic and Functional), structure (Centralized and Decentralized and Mixed), function (Strategies, Processes and Mechanisms) and role (KM Committee, CKO, knowledge manager, Knowledge Representative). Organizations can use the results of this study to establish an appropriate structure of knowledge management. According to research, any article was not found by the researchers that have has this integrity and methodology. So, this paper has innovation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نرگس فرزانه |
دکتری مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مهدی شامی زنجانی | shami zanjani
دانشیار گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
امیر مانیان |
استاد گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
علیرضا حسن زاده |
دانشیار گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
https://jitm.ut.ac.ir/article_63005_ebabb796c208ac5feca5e43b13103730.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-573537.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات