این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات رفتار سازمانی، جلد ۶، شماره ۴، صفحات ۵۳-۸۰

عنوان فارسی بررسی تاثیر کار محوری بر نگرش های شغلی کارکنان با توجه به نقش میانجی قرارداد روانشناختی
چکیده فارسی مقاله مطالعات متعددی که با هدف شناسایی عوامل کلیدی موفقیت سازمانی انجام شده است، نگرش‌های کارکنان را به‌عنوان مهم‌ترین عامل موفقیت در دنیای رقابتی امروز قلمداد نموده‌اند. هدف از انجام این پژوهش، بررسی نقش کارمحوری بر نگرش‌های شغلی کارکنان باتوجه‌به نقش میانجی قرارداد روان‌شناختی است. جامعه آماری این پژوهش را 386 نفر از مدیران و کارکنان بیمه ملت تشکیل می­دهند که از این تعداد 190 نفر به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. داده‌های این پژوهش از طریق پرسشنامه و به‌روش تصادفی ساده جمع‌آوری و با روش مدل معادلات ساختاری توسط نرم‌افزار Spss و Amos مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته است. روایی سؤال‌های تحقیق با استفاده از روایی محتوا و روش تحلیل عاملی تأییدی و پایایی آن نیز به‌وسیله آلفای کرونباخ بررسی و مورد تأیید قرار گرفت. نتایج و یافته­های پژوهش حاکی از آن است که کارمحوری، به‌طورمستقیم بر نگرش‌های شغلی کارکنان تأثیر معنی‌داری ندارد. قرارداد روان‌شناختی به‌عنوان متغیر میانجی، نقش کاملی را در تأثیر کارمحوری بر نگرش‌های شغلی کارکنان ایفا می‌کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Role of Work Centrality on Employee Job Attitudes with Regards to the Mediating Role of Psychological Contract
چکیده انگلیسی مقاله Job attitude is distinguished as the main effective factor in different researches performed to determine the effective key factors of organizational success in the competitive world. This research is aimed to investigate the role of work centrality on employee work attitudes with regard to the mediating role of psychological contract. The statistical population consists of 386 members of Mellat Insurance managers and employees, of which 190 members were chosen as statistical sample. Data was collected by the questionnaire and through the simple random sampling method, and it is analyzed by structural equation method through Amos and SPSS software. The validity of questions is confirmed by content validity and confirmatory factor analysis and their reliability is confirmed by Cronbach's alpha. The results indicate that the work centrality does not have a direct significant effect on employee attitudes. Psychological contract as the mediating variable plays a complete role in the effect of work centrality on job attitudes.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید محمد میر محمدی |
استاد گروه اقتصاد بازرگانی، دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

محمد رحیمیان |
کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

طاهره جلالی خان آبادی |
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://obs.sinaweb.net/article_30319_678fb3b68fdb416e8eacd489febe2cdb.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-575731.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات