این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
مطالعات رفتار سازمانی
، جلد ۶، شماره ۴، صفحات ۱۳۱-۱۶۰
عنوان فارسی
تاثیر فرهنگ سازمانی(انسان گرا، موفقیت گرا) بر نوآوری با نقش میانجی شادی کارکنان
چکیده فارسی مقاله
امروزه اغلب سازمانها با محیط پویایی مواجه هستند که بهوسیله ویژگیهای همچون تغییرات سریع فناورانه، چرخه عمر کوتاه محصولات و فرایند جهانیسازی شناخته میشود. در چنین محیطی، نوآوری، عامل بسیار مهمی در موفقیت و دستیابی به مزیت رقابتی شناخته میشود. درواقع، نهادینهکردن فرهنگ نوآوری در سازمان، رمز بقای مؤسسات محلی در رقابت فزاینده جهانی است. پژوهش حاضر به بررسی اثر فرهنگسازمانی (انسانگرا و موفقیتگرا) بر نـوآوری با نقش میانجی شادی کارکنان میپردازد. روش تحقیـق در ایـن مقالـه از نـوع توصیفـی - همبسـتگی و ازنظر هـدف، کاربـردی است. ابـزار جمعآوری دادهها، پرسـشنامه و جامعه آمـاری تحقیـق، کارکنان جهاد کشاورزی استان همدان اسـت. حجـم نمونـه بـا اسـتفاده از فرمـول کوکـران، 90 نفـر، محاسـبه و برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفادهشده است. برای تجزیهوتحلیل دادهها از فن مدلیابـی معادلات سـاختاری و نرمافزار Smart Pls استفاده شده است. یافتههای تحقیق نشان داد فرهنگسازمانی انسانگرا بهطور مستقیم و غیرمستقیم از طریق متغیر میانجی شادی کارکنان بر نوآوری، تأثیر مثبت و معنیداری دارد. همچنین فرهنگ موفقیتگرا فقط بهصورت غیرمستقیم از طریق شادی کارکنان بر نوآوری، تأثیر داشته و ازسویدیگر شادی در محیط کار نیز اثر مثبت و معنیداری بر نوآوری دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Impact of Organizational Culture (Humanistic, Achievement Oriented) on Innovation with the Mediating Role of Employee Happiness
چکیده انگلیسی مقاله
Today, most organizations are faced with a dynamic environment characterized by technological features such as rapid technological changes, product lifecycles, and the process of globalization. In such an environment, innovation is a very important factor in the success and achievement of competitive advantage. In fact, the institutionalization of the culture of innovation in the organization is the secret of the survival of local institutions in the growing global competition. The present research studies the effect of organizational culture (humanist and achievement-oriented) on innovation with the mediating role of employee happiness. The research method of the paper is descriptive-correlative and practical based on the objective. The data gathering tool is a questionnaire and the statistical population of the research was Hamedan province Jihad Agriculture employees. The sample size was 90 people according to Cochran formula, and a questionnaire was used to collect data. Data was analyzed using structural equation modeling technique and Smart PLS software. Results showed that humanistic organizational culture has a positive and meaningful effect on innovation directly and indirectly through the mediating variable of employee happiness. Achievement -oriented culture affects the innovation only indirectly through happiness. On the other hand, happiness in the work environment has a positive and significant effect on innovation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رضا سپهوند |
دانشیار دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان ایران
زهرا شمس |
دانشجوی دکترا دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان لرستان ایران
محسن عارف نژاد |
استادیار دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان لرستان ایران
نشانی اینترنتی
http://obs.sinaweb.net/article_30323_4816cb20ed8a822c83130e46c7114699.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-575734.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات