این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
اقتصاد و بانکداری اسلامی
، جلد ۱۹، شماره ۲۲، صفحات ۲۰۹-۲۳۳
عنوان فارسی
تاثیر بانکداری مجازی بر سودآوری سیستم بانکی
چکیده فارسی مقاله
صنعت بانکداری در جهان، همچون سایر حوزههای علمی و صنعتی، در حال گسترش، تغییر و تحول است. امروزه بانکها در بیشتر کشورها درصدد ارائه بهترین خدمات با بالاترین کیفیت و کمترین زمان ممکن به مشتریان خود هستند. اگر بانکی نتواند خدمات راه دور و خدمات بانکداری مجازی را به مشتریان خود ارائه دهد محکوم به ورشکستگی است. لذا گذر از بانکداری سنتی به بانکداری مجازی یک الزام است نه یک انتخاب با توجه به مزایای اقتصادی فراوان سیستمهای بانکداری مجازی از نظر کاهش هزینهها و افزایش کیفیت در ارائه خدمات به مشتریان، رفع محدودیتهای زمانی و مکانی و گسترش حوزه فعالیتهای بانکی و بازاریابی در بسیاری از کشورهای پیشرفته علاوه بر بانکهای جدید که خدمات خود را فقط از طریق ارتباطات الکترونیکی به مشتریان ارائه میدهند، بانکهای با سابقه در کنار فعالیتهای فعلی خود با تأسیس بانکهای مستقل به شیوهی الکترونیکی به عملیات خود وسعت میبخشند. در سالهای اخیر، بهرهگیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، به صورت چشمگیری در صنایع خدماتی ایران به ویژه در صنعت بانکداری افزایش یافته است. با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات شرایط بانکداری اینترنتی، پرداختالکترونیکی، امنیت سرمایهگذاری و تبادل اطلاعات در کشور فراهم شده است. در این راستا هدف اصلی این مقاله بررسی میزان تاثیرگذاری بانکداری مجازی بر سودآوری بانکهای تجاری منتخب(پارسیان، پاسارگاد، ملت، تجارت، اقتصاد نوین و صادرات) میباشد. نتایج حاصل از برآورد مدل با استفاده از روش اثرات ثابت در دوره زمانی 1387-1394 نشان میدهد که تعداد پایانههای فروش و تعداد دستگاههای خودپرداز به عنوان شاخصهای نشاندهنده بانکداری مجازی تأثیر مثبت و معناداری برسودآوری بانکهای تجاری منتخب دارند
کلیدواژههای فارسی مقاله
بانکداری مجازی، سودآوری، پانل دیتا
عنوان انگلیسی
The impact of Electronic Banking on profitability in banking system
چکیده انگلیسی مقاله
Banking industry, just like other areas, is developing very fast around the world. Today, banks try to deliver their quality services to the clients in the least time possible. A bank that is incapable of providing electronic banking services for the customers is condemned to get bankrupt. So, a transition is inevitable, not an option, from the traditional to the electronic banking. Considering the great advantages of electronic banking in terms of reduction of the costs, service quality improvement, elimination of temporal and spatial limitations, wider areas of services and marketing, in many developed countries the banks provide their services only in electronic form. Therefore, in addition to the traditional banking offerings, well-experienced banks have made specific independent departments to extend their services to the electronic form. In recent years, taking advantage of information technology, service industries has been increased significantly in Iran, especially in the banking industry. Using ICT with Internet banking, e-payment, security investments and exchange of information is provided in the country. Given the importance of the phenomenon, the porpuse of this study was to investigate the effect of electronic banking on the profitability of commercial banks is elected Iran. Modeling using panel data on the basis of the country's six banks (Parsian, Pasargad, people, business, new economy and exports of Iran) in the form of an econometric models with Fixed Effects was conducted during the period 1387-1394. The results indicate that e-banking has a positive and significant effect on the profitability of banks in Iran
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Electronic Banking, Profitability, Panel Data
نویسندگان مقاله
پروانه سلاطین |
راضیه براتی |
سمانه محمدی |
نشانی اینترنتی
http://mieaoi.ir/browse.php?a_code=A-10-286-23&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/598/article-598-575826.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات