این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۷، شماره ۲۵، صفحات ۴۸۵-۵۰۲
عنوان فارسی
از مادیگرایی تا محیط زیستگرایی (نقش تعدیلگر هویت فرهنگی محلی بر رفتارهای زیستمحیطی دانشجویان ایرانی)
چکیده فارسی مقاله
هدف: مقالۀ حاضر، به ارزیابی اثر تعدیلگر هویت فرهنگی محلی بر رابطۀ مادیگرایی و گرایش به رفتارهای زیستمحیطی پرداخته است. روش: این پژوهش مبتنی بر نمونهگیری از دانشجویان هفت دانشگاه در مناطق مختلف کشور است. مدل ساختاری با استفاده از نرمافزار Smart PLS 2.0 بررسی شده است. یافتهها: رابطۀ مثبت و معناداری بین ماتریالیسم و گرایش به رفتارهای زیستمحیطی مشاهده شده است، اما میزان تأثیرگذاری آن قابل تأمل است. نتیجهگیری: نقش تعدیلگر هویت فرهنگی محلی، مدیران را ملزم میدارد که در تمرکز بر تولید و توزیع محصولات سازگار با محیط زیست توجه ویژهای بر هویت فرهنگی محلی افراد داشته باشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
From Materialism to Environmentalism (Local Cultural Identity Moderating Role on Environmental Behavior among Iranian Students)
چکیده انگلیسی مقاله
Objectives: In this paper, the effect of local cultural identity as moderating the relationship between materialism and tend to green products was evaluated according to the theory of cultural identity. Tend to eco-friendly products, was assessed in addition to the commitment to environmentally friendly behavior, the assessment of attention to the compatibility of products with environmental standards and the willingness to pay more for these products. Method: This study is based on a sample of university students in 7 different geographic areas based on the regions separation according to, indicators of human development-education. The structural model is examined by the partial least squares approach by using Smart PLS 2.0 software. Results: A significant positive relationship between materialism and tend to green goods and environmental behavior has been observed but its influence is considerable. Conclusion: Investigation the moderating role of local cultural identity pushes companies and manufacturers to focus their special attention on the cultural identity of local people before production and distribution environmentally friendly products.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عباسعلی رستگار |
دکتری مدیریت رفتار سازمانی و عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان(نویسنده مسئول) / نشانی: سمنان؛ دانشگاه سراسری سمنان، پردیس شماره 1، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری/ نمابر: 02333654078 / Email: a_rastgar@semnan.ac.ir
فاطمه ملکی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه سمنان
نشانی اینترنتی
http://ciu.nahad.ir/article_497_a949a1563c466f73f3c066188c77c490.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-575874.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات