این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Recherches en Langue et Litterature Françaises، جلد ۱۱، شماره ۲۰، صفحات ۶۱-۸۴

عنوان فارسی دیداری متنی با دیگری در آموزش زبان خارجی فرانسه
چکیده فارسی مقاله اهمیت رویکرد بینا فرهنگی در آموزش و یاد گیری زبان‌های خارجی امروزه واقعیتی تثبیت شده است. گاهی اوقات می‌ بینیم که زبان‌آموزان زبان فرانسه، به رغم تسلط بر معنی کلمات و ساختارهای نحوی، هم چنان در تبادلات زبانی-فرهنگی، حس شدیدی از ناامنی (زبانی) را تجربه می‌کنند. هدایت آموزش زبان فرانسه به سوی چشم‌اندازی بینافرهنگی، علاوه بر ارتقا کیفی ارتباط با دیگری، به ایجاد بستری مناسب برای این ارتباط کمک می کند. ادبیات یکی از ابزارها برای دست‌یافتن به باطن دیگری است، همان گونه که در متن بازسازی شده است. دیالوگ های متون ادبی کنش‌های ارتباطی‌اند؛ همچنین، کنشی گفت‌وگویی که حضور دیگری را فرا می‌خواند. در این مقاله، پس از کاوش مفهوم «دیگری»، حضور ادبیات در آموزش زبان فرانسه و دستاورد های استفاده ازدیالوگ های متون ادبی برای درک دیگری را در کلاس های زبان فرانسه در ایران تحلیل می‌کنیم.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Rencontre textuelle de l’autre en FLE
چکیده انگلیسی مقاله L'intérêt d'une approche interculturelle dans l'enseignement-apprentissage des langues étrangères est de nos jours un fait vérifié. On constate parfois que les apprenants du FLE, tout en connaissant le sens des mots et les structures syntaxiques éprouvent un sentiment profond d'insécurité lors des échanges linguistiques-culturels. Orienter la didactique du FLE vers une perspective interculturelle favorisant la rencontre avec l'autre conduit à réfléchir sur une base appropriée. La littérature est l'un des moyens pour accéder à la conscience d'autrui telle qu'elle est reconstruite. Les dialogues des textes littéraires sont des actes de communication et aussi un acte dialogique qui appellent à la présence d'autrui. Dans cet article, après avoir exploré le concept de l'autre, nous analyserons le statut de la littérature en FLE et l'apport de l'introduction des dialogues des textes littéraires pour la compréhension de l'autre, dans le contexte de l'enseignement du FLE à l'apprenant iranien.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله Mahdieh Farshadjou |
PhD en FLE, Université Tarbiat Modares

Roya Letafati |
Maître de Conférences, Université Tarbiat Modares (auteur responsable)

HamidReza Shairi |
Professeur, Université Tarbiat Modares

Mahmoud-Reza Gashmardi |
Maître de Conférences, Université Tarbiat Modares


نشانی اینترنتی http://france.tabrizu.ac.ir/article_7155_d5d89221c1b04de8528315349b0c6423.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1338/article-1338-575907.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fr
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات