این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۱۶۷-۱۸۸

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی An Investigation into the Relationship between Personality Traits and Iranian EFL Learners' Performance on C-Test
چکیده انگلیسی مقاله   between Iranian English-as-a-foreign language (EFL) learners' performance on C-test and their personality traits measured by Myers Briggs Type Indicator, form M (MBTI-M) and (b) to find if any of the personality traits could predict language learners' performance on C-test. To achieve these two goals, 283 conveniently selected Iranian language learners took a C-test and a Michigan Test of English Language Proficiency (MTELP), and filled an MBTI-M questionnaire. The results of Pearson correlations showed that Introversion and Thinking were positively correlated with performance on C-test, but Extraversion and Feeling were negatively correlated with language learners' performance on this test. Moreover, the results from the standard multiple regression showed that the strongest personality trait for predicting language learners' performance on C-test was Introversion. The findings may carry implications for language learners, language teachers, and language testers.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله Rajab Esfandiari |
Imam Khomeini International University, Qazvin, Iran

Shabnam Radfar |
Imam Khomeini International University, Qazvin, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_53535_deef6099dfeb0e2fec321748b05031f1.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/539/article-539-576171.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات