این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۹۵-۱۱۲
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Can Learning Styles, Teaching Styles, and Teachers' Self-Efficacy Predict Iranian EFL Students' Language Learning Achievements? A Structural Equation Modeling Analysis
چکیده انگلیسی مقاله
This paper investigates whether the combined effects of teachers' teaching styles, the teachers' self-efficacy and the learners' learning styles impact on the learners' final achievement. 800 intermediate Iranian English learners filled out the Grasha Learning Styles Inventory (1990) and 144 Iranian English teachers completed the Grasha-Riechmann Teaching Style Inventory (1996) and Tschannen-Moran and Woolfolk Hoy's (2001) Teacher Sense of Efficacy Scale (2001). Structural equation modeling analysis revealed that the variables under study significantly contributed both directly and indirectly to the learners' final achievement. The "efficacy in classroom management" was the most powerful predictor of the learners' achievement reflecting one of the most common learning patterns in Iranian EFL classroom contexts and supporting the path model proposed in the study.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
Reza Khany |
Ilam University
Hasan Tarlani Aliabadi |
Ilam University
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_53550_c4f4c35af7f4d8e56e6fa2c319374d0b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/539/article-539-576176.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات