این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۱۵۱-۱۸۵

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Language Learning Histories and Learner Variables in an MA TEFL Programme: A Well-being Perspective
چکیده انگلیسی مقاله   Highlighting the complex and dynamic nature of learning English as a Foreign Language (EFL) from the perspective of the well-being theory and following an intact group design, this study analyzed Iranian MA TEFL students' (N = 37) language learning histories with regard to their language learning strategy use, multiple intelligences, language learning aptitude, and resiliency. T-test revealed a few significant differences in the 24 components of well-being (VIA Institute of Character, 2014) in students' language learning histories between males and females. Qualitative analysis of ten students' coping strategies in negative circumstances showed that their language learning experiences included positive/negative emotions, meaningful engagement, relationships, and accomplishments albeit with some differences. Hierarchical multiple regression analysis revealed that learner variables play significant roles in shaping students' well-being. Detailed results along with discussions and implications for theory and practice are presented in the study.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله Zainab Abolfazli Khonbi |
Urmia University

Karim Sadeghi |
Urmia University


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_53554_dd412fff5ea031a70ea484b523087a06.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/539/article-539-576178.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات