این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
Teaching English Language
، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۳۷-۷۴
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Associations among EFL Teachers' Professional Identity, Professional Vitality, and Creativity
چکیده انگلیسی مقاله
Teachers' professional identity, professional vitality and creativity are three major factors that appear to affect teachers' professional life in EFL contexts. The main purpose of this study was to scrutinize the network of associations among these three variables and their respective subscales. Participants of this study were 300 Iranian EFL teachers from secondary school. We used teacher's professional identity questionnaire developed by Beijaard, Verloop, and Vermunt (2000), a modified version of professional vitality; one of the sub-scale of Skovholt Practitioner Professional Resiliency and Self-Care Inventory (2010) and creativity style questionnaire developed by Kumar & Holman (1997), to measure the variables. The results of Structural Equation Modeling (SEM) analysis confirmed the hypothesized model of relationships among the study variables. The final model of the network of associations among variables also revealed significant correlations among various subscales of the study. The findings of this study have various implications for language teachers and psycholinguistic researchers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
Reza Khany |
Ilam University, Ilam, Iran
Parvin Malekzadeh |
Ilam University, Ilam, Iran
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_53724_8b23e3856a91fc98d591a445654553e3.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/539/article-539-576187.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات