این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
مدیریت صنعتی
، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۴۹۷-۵۱۴
عنوان فارسی
سنجش رضایتمندی شهروندان با استفاده از روش تجزیه و تحلیل چندمعیارۀ رضایت (مطالعۀ موردی: خطوط ویژۀ اتوبوسرانی شیراز)
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله ضمن تشریح مدل تجزیه و تحلیل چندمعیارۀ رضایت، به سنجش رضایت مسافران از خطوط ویژۀ اتوبوس شهر شیراز با استفاده از این مدل پرداخته میشود. این مدل از جمله تکنیکهای تحلیل رضایت است که بر ضعفهای موجود در روشهای پیشین غلبه میکند و با تبدیل نظرها و قضاوتهای بیان شدۀ مشتریان (در پرسشنامه) به مدلهای برنامهریزی خطی و حل آنها، میزان رضایت و اهمیت هریک از ابعاد رضایت را در سازمان که نتیجۀ ادغام قضاوتهای تکتک مشتریان است، اندازهگیری میکند. نتایج نشان میدهد معیارهای ظاهر، امکانات رفاهی و قابلیت اطمینان، از دیدگاه مسافران بهترتیب با مقادیر 5859/0 و 4140/0 بیشترین اهمیت را دارند و کمترین میانگین سطح رضایت 1 درصد بوده است. از طرفی زیرمعیارهای امنیت در اتوبوس، ایمنی در ایستگاهها، ارائۀ خدمات مناسب در ساعات آخر شب، دسترسی به پایانهها، ازدحام مسافر درون اتوبوس، وجود مسیرهای کافی خطوط ویژۀ اتوبوس در سطح شهر، بیشترین تأثیر را بر میزان رضایت مسافران را داشته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Citizen Satisfaction Evaluation by Multi Criteria Satisfaction Analysis Method (Case Study of Shiraz Bus Rapid Transit)
چکیده انگلیسی مقاله
In this article Multi Criteria Satisfaction Analysis method (MUSA) has been described then passenger's satisfaction about Shiraz Bus Rapid Transit (BRT) has been evaluated. This method is one of the satisfaction analysis techniques which has overcome on weakness points of preceding methods. Customer feedback and judgments (in questionnaire) are converted to linear planning models and then solved by this method, lead to evaluate satisfaction and importance of each satisfaction aspects in the organization which is the result of all individual customer judgments combination. Results revealed that physical assets and facilities and confidence capability in passenger's view point had the most importance of 0/5859 and 0/4140 and at least average of satisfaction level (1 Percent) respectively. In the other hand sub criteria of bus security, stations safety, suitable services in latest night hours, access to stations, passenger's crowding in bus and sufficient rapid bus transit paths existence in city area had the most influence on the passenger's satisfaction level.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی محمدی |
استاد بخش مدیریت/ دانشگاه شیراز عضو هیئت علمی بخش مدیریت/ دانشگاه شیراز
ابولقاسم ابراهیمی |
دانشیار بخش مدیریت/ دانشگاه شیراز عضو هیئت علمی بخش مدیریت/ دانشگاه شیراز
زیبا یوسفی |
دانشجوی مدیریت صنعتی/دانشگاه شیراز
نشانی اینترنتی
https://imj.ut.ac.ir/article_65311_c32c644ea0dc23722a5e7ea09afceaee.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1082/article-1082-577426.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات