این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
علوم و فناوری دریا
، جلد ۸۴، شماره ۸۴، صفحات ۳۸-۵۰
عنوان فارسی
مدل سازی برخورد سونامی بر پایههای پل با چیدمان متفاوت به روشSPH
چکیده فارسی مقاله
فاجعه سونامی یکی از مخرب ترین مخاطرات طبیعی است که علاوه بر گرفتن جان افراد باعث تخریب زیر ساختها از جمله ساختمانها و پلها میگردد.. در سالهای اخیر روش لاگرانژی هیدرودینامیک ذرات هموار (SPH) به عنوان روش بدون شبکه برای بررسی هیدرودینامیک سیالات و مدلسازی سطح آزاد جریان استفاده میشود. در این مقاله برای بررسی اثر هیدرودینامیک موج سونامی، ستونهای با فاصله مختلف بین آنها با استفاده از روش SPH شبیهسازی شده است. ابتدا مدلسازی انجام شده با نتایج آزمایشگاهی صحت سنجی شد و نتایج دارای تطابق قابل قبولی در مقایسه با دادههای تحقیقات پیشین بوده است. برای بررسی انسداد، چهار حالت با در نظر گرفتن دو و سه ستون در مدل شبیهسازی شده است. نتایج نشان داد که هرچه فاصله بین پایهها بیشتر باشد؛ سرعت در کف زیادتر میشود. همچنین با کاهش فاصله بین ستونها مقدار متوسط نیروی وارد بر ستونها افزایش مییابد. بنابراین در سازههایی با چنین شرایطی باید اثر فاصله بر سرعت سیال و نیروی وارده را بطور همزمان در نظر گرفت و حالت بهینه را با توجه به شرایط مسئله انتخاب نمود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Simulation of the tsunami waves interaction with bridge piers with different arrangements using SPH
چکیده انگلیسی مقاله
A tsunami disaster is one of the most devastating natural hazards; it not only causes loss of life, but also destroys infrastructure such as buildings and bridges. In recent years, the Smoothed Particle Hydrodynamics (SPH) method is used as a mesh-free method for modeling free surface flows and analyzing fluid hydrodynamics. In this paper, the tsunami wave hydrodynamic effect on vertical columns with different distance between them is investigated with SPH model. First, the modeling was verified with laboratory results. The modeling results have been consistent with previous researches data. Then, to investigate blockage, four different state are modeled with two and three columns. The results showed that as the distance between the bases is higher, the velocity in the floor increases. Also, reducing the distance between the columns increases the average of force applied to the columns. Therefore, in structures with such conditions, the effect of distance on the fluid velocity and forces should be considered at the same time and the optimal state according to the problem conditions should be selected.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
روزبه پناهی |
استادیار دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس
علی پریزاده |
دانشجوی دکتری دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات